AG600 Kunlong kínai óriáshidroplán a tengeri leszállás előtt

Üdítő hír a repülőgépiparból, hogy Kínában folytatják az AVIC AG600 Kunlong kétéltű hidroplán fejlesztését.

Eseményekben fordított videót készítettem a kínai állami repülőgépgyár fejlesztési eseményeiről. 2017 végén volt a szárazföldi szűzrepülés, majd egy évre rá az AVIC AG600 Kunlong hidroplán egy víztározóban emelkedett először a levegőbe a vízről.

A videóban meg a képen is jól látható a hidroplán különleges csónakteste, amely a hullámelnyelésre lett kiképezve. A kínaiak két méter magas tengeri hullámtűrést írnak, erre irányulnak majd a tengeri próbák az év második felében. Ez a tervezett tudás nem kiemelkedő, hiszen az erős két métert az orosz Beriev Be-200 sugárhajtású hidroplán hagyományos repülőgéptesttel is tudja.

A Kunlong hidroplán versenytársának inkább tekinthető a japán Shinmaywa US2 szintén kétéltű hidroplán, ránézésre sok hasonlóság van köztük. A japán hidroplán 3 méternél magasabb hullámokkal is elbír. Másrészt felszálláskor a párnahatás segítségével extra rövid, nagyjából 300 méter hosszú vízi úton képes a hullámos vízből is kiemelkedni.

A Kunlong hidroplán sok oldalú, képes tengeri mentésre, megfigyelésre, szállításra. 50 utasnak beszékezhető, lehet cargo-személy szállító vegyes funkcióra is berendezni. Másrészt a videóban is láthatóan kiváló tűzoltógép lehet. Egy vízen siklással 20 másodperc alatt 12 tonnát szippanthat fel, egy tankolással több mint harmincat fordulhat az erdő-vagy más tüzekre. Ebben a Beriev sugárhajtású vízbombázó hidroplán remek versenytársa.

A Kunlong hidroplánnak stratégiai értéke is lehet a Dél-kínai-tengeren, amely jelenleg is különféle területi viták tárgyát képezi. Kommentárok Kínában kiemelik, hogy a kétéltű hidroplánt kifejezetten Kína érdekeinek védelmére tervezték a Dél-kínai-tengeri térségben.

Talán emiatt meg a 17 állami megrendelés miatt is a fejlesztést 2022 évben tényleg befejezik. Ehhez a berepülésekhez még 3 példányt kell gyártani. Egyelőre nem láttam olyan fotót, ahol a többi példány építését mutatnák.

53 tonnás felszálló tömegével jelenleg a Kunlong a világ legnagyobb hidroplánja. Reméljük, hogy kiállja a tengeri próbákat, talán a jövőben sima utasszállító hidroplánként is találkozhatunk vele, esetleg Európában is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »