Airbus A-300

Kéthajtóműves, szélestörzsű szállító repülőgép. Az Airbus első repülőgépe az A300-as egyben a világ első kéthajtóműves, szélestörzsű repülőgépe is. Az Airbus ezzel a típussal, ahogy azt később az A320-as család első típusával is tette, új utat nyitott a polgári repülésben. A kéthajtóműves gép törzsében egy sorban nyolc ülés és két közlekedőfolyosó fér el.

A300_11

A típus tervezése előtt kitűzött cél az volt, hogy létrehozzanak egy két hajtóművével repülő, 250-300 fős utasbefogadó képességgel rendelkező gépet, amelyet nagyjából 30 százalékkal olcsóbb üzemeltetni, mint a vetélytársnak számító Boeing-727-est.
Az A300-as prototípusa 1972 októberében repült először, két évvel később pedig az Air France állította először forgalomba.

A300_22

Az A300-600-as hossza 51,1 m, fesztávja 44,84 méteres. A 165 tonnás maximális felszállótömegű gép maximum 345 utast képes szállítani 890 km/h-s sebességgel. Legnagyobb hatótávolsága 5270 km. Az A300-600R változat már 7700 km-t képes megtenni. Az ebből a típusból kifejlesztett hasonló, ám rövidebb törzsű A310-es kevesebb utassal, de ennél is nagyobb távolságra, 9600 km-re tud repülni.

A300_33
A Beluga és egy Zero-g A300-as

A típusból született kargó verzió is. Az A300 teherszállító változatát különböző kargócégek színeiben Ferihegyen is gyakran láthatjuk. Az A300-es egy átalakított változata a Beluga, amely az Airbus a repülőgép részegységek szállításait végzi, de egy A300-as Zero-G repülőgép is, amellyel civil fizetővendégek is megtapasztalhatják a súlytalanság élményét.
Az A300-as típusból 816 példány épült, ezekből 2010 novemberében még 598 darab van szolgálatban.

Kapcsolódó írások, képek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »