Airbus hibrid a láthatáron

Méghozzá függőlegesen felszálló elektromos hajtású lényegében hagyományos kinézetű repülőgép kacsaszárnnyal az orrában. Ebből nő ki a törzs két oldalán egy-egy henger, amely rotorokat rejt. Induláskor azok kinyílnak, gyakorlatilag egy quadrokopter emel, majd a rotorokat zsebre teszik és egy a függőleges vezérsík tetején csücsülő hajtómű lesz az erőműve a hagyományos repülésnek. A levegőben pedig egy generátor segíti ki az aksikat. Itt a kémvideó róla.

Egyelőre neve sincs, de annyit tudunk, hogy él rá egy Airbus szabadalom. Lehet, hogy ő lesz a testvére az Airbus E-fan kísérleteknek.

efanparis

Az Airbus E-fan egyik legötletesebb megoldása, hogy a kerekeket benne levő kis villanymotor hajtja, nemcsak a guruláskor, de a felszálláshoz is besegít. A elektromos hajtás miatt nem kell idő a két hajtóműnek az üzemi hőmérséklet eléréséhez, elég őket a startnál bekapcsolni.

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük