Ivo Boscarol eladta a Pipistrelt a Textronnak, a világ legnagyobb kisgépes repülőgépgyárának

Textron Aviation Konszern, amely a Cessna, a Beechcraft és a Bell repülési márkák birtokosa és gyártója megállapodást kötött a szlovén Pipistrel cég megvásárlásáról, amely díjnyertes úttörője és globális vezetője az elektromosan működő repülőgépeknek.

A Textron révén a Pipistrel nagyobb erőforrásokhoz, műszaki és szabályozási szakértelemhez, valamint globális repülőgép-értékesítési és támogatási hálózathoz fog hozzáférni, lehetővé téve számára az elektromos és hibrid elektromos repülőgépek fejlesztésének és tanúsításának felgyorsítását. A tranzakció lezárásával a Textron egy új üzleti szegmens, a Textron eAviation létrehozását tervezi, amely a fenntartható repülőgépek fejlesztésére összpontosít, amelybe a Pipistrel is beletartozik.


A legújabb Cessna modell

Scott Donnelly, a Textron elnök-vezérigazgatója szerint a Pipistrel egyedülállóan erős pozícióba helyezi a Textront a fenntartható légiközlekedési piac technológiáinak kifejlesztésében, és számos új repülőgép kifejlesztésében. A Pipistrel felvásárlása alátámasztja a Textron hosszú távú stratégiáját, hogy fenntartható repülőgép-családot kínáljon a városi légi közlekedéshez, általános repüléshez, árufuvarozáshoz és különleges küldetésekhez.

A Pipistrelt a világ egyik legfontosabb és legsikeresebb elektromos repülőgépgyártójaként ünnepelték, folytatta Donnelly. A Textron elkötelezett amellett, hogy fenntartsa a Pipistrel márkáját, központját, kutatás-fejlesztését, valamint gyártását Szlovéniában és Olaszországban, miközben további beruházásokat hajt végre a Pipistrelben a jövőbeli termékek fejlesztése és gyártása érdekében.

A Pipistrel alapítója és vezérigazgatója, Ivo Boscarol továbbra is kisebbségi részvényes, valamint Elnök Emeritus marad, aki két éven keresztül konzultál a jövőbeli terméktervekkel és stratégiákkal kapcsolatban.

Frissítés


Két cég nagyságára néhány adat. A vevő Textron Aviation legutóbbi pénzügyi évében a bevétel közel 12 milliárd dollár, a nettó nyereség pedig több mint 700 millió dollár. Az eladó Pipistrelnél ez az adat 45 millió euró és 4 millió nettó nyereség.
Az amerikai tőzsdén tett bejelentés szerint a vételár, ha jönnek a kitűzött eredmények, körülbelül 218 millió Euró, a Pipistrelben pedig Ivo Boscarolnak körülbelül 10 százalékos részesedése marad. A vételárból az alapító a Pipistrelnél ledolgozott napok után minden alkalmazottnak 3 eurót adományoz. Másrészt a vételárból 25 millió eurót adományoz lányával, Anastasia Taja Boscarol-lal Ajdovscina székhely városának. Ebből 20 milliót egy helikopteres egészségügyi központra fordítanak, 4 millió egy Repüléstörténeti Múzeumra megy tudományos központtal és egy millió pedig város zöldítésre.

Pipistrel repülőgépgyár harminc éves


A képen középen a V betű alatt elől ül Ivo Boscarol

Harminc éves vezetésem alatt a Pipistrel csapata egyedülálló, kiemelkedő pozíciót ért el a személyes, megfizethető, környezetbarát és elektromos repülés terén. A jövőbeli projektek irányvonala és alapja egyértelműen meghatározott. A Pipistrel ambiciózus céljainak megvalósításához és sikertörténetének folytatásához a Textron és a Pipistrel egyesülése olyan mély szakértelmet és erőforrásokat biztosít, amelyek egyébként egyedül a Pipistrel számára elérhetetlenek lennének. A Textronnal együtt arra törekszünk, hogy a jövőbeni növekedésre törekedjünk, és várjuk izgalmas új termékek és projektek bejelentését. Örömömre szolgál, hogy továbbra is szemtanúja lehetek, hogy elképzelésem valósággá válik azáltal, hogy aktívan együttműködöm a vállalattal a jövőben.

A tranzakció várhatóan 2022 második negyedévében zárul le, a szokásos zárási feltételek mellett, beleértve a hatósági jóváhagyásokat is.

Forrás: Pipistrel Repülőgépgyár

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Translate »