Lufthansa hírcsokor a nyereséges évről, a szakszervezeti megállapodásról és a müncheni terminál első dijáról

Lufthansa hírcsokor, az elmúlt hét Lufthansával kapcsolatos híreit rendeztük egy cikkbe.

Hirdetés
2016 évben rekordnyereség a Lufthansa Csoportnál

A pilótasztrájk és a csökkenő utasforgalom ellenére rekordnyereséget ért el tavaly a Lufthansa csoport a társaság MTI-hez eljuttatott éves eredménybeszámolója szerint.

A Deutsche Lufthansa AG 2016-ban 31,66 milliárd euró, a 2015-ös 32,05 milliárd eurónál 1,2 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett egyszeri tételekkel kiigazítva 1,75 milliárd euró működési (EBIT) eredményt ért el, 3,6 százalékkal kisebbet az előző évi rekord 1,81 milliárd eurónál. Az EBIT eredmény egyéb egyszeri tételek mellett tartalmazza a sztrájkok 100 millió eurós költségét is. Egyszeri tételekkel kiigazítva a bevételarányos EBIT-jövedelmezőség 5,5 százalék lett 2016-ban, 0,2 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél. A Lufthansa nettó nyeresége 1,77 milliárd eurós rekord lett a 2016-os eredmény után, 4,6 százalékkal magasabb a 2015-ös 1,69 milliárd eurónál, ami akkor szintén rekord volt. Az egy részvényre jutó nyereség 3,8 százalékkal 3,81 euróra emelkedet 3,67 euróról.


Egy pillanat a frankfurti repülőtéren a Boeing 737-ből

A társaság vezetése az előző évivel megegyező 50 centes osztalék fizetésére tesz javaslatot a részvényesek közgyűlésének a 2016-os nyereségből. A Lufthansa tavaly 2,2 milliárd euró tőkeberuházást hajtott végre, ami mintegy 300 millió euróval marad el a tervezettől és így 13 százalékkal maradt az előző évi szint alatt. A csökkenés elsősorban a megrendelt új repülőgépek késedelmes szállításának tulajdonítható. Az alacsonyabb tőkekiadások 36,5 százalékkal 1,1 milliárd euróra növelték a társaság likvid pénzeszközeit.A Lufthansa csoport utasforgalmi üzletága 1,5 milliárd euró EBIT eredményt ért el, az előző évinél kissé magasabbat. Ezen belül a Lufthansa légitársaság 1,1 milliárd eurót, az előző évinél 254 millió euróval magasabbat, 6,4 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett. Az Austrian Airlines 58 millió euró EBIT eredményt ért el, 6 millió euróval magasabbat az előző évinél. A SWISS eredménye kissé csökkent az előző évihez képest, de 9,3 százalékos bevételarányos jövedelmezőségével így is a csoport legnyereségesebb tagja. Az Eurowings 91 millió euró EBIT veszteséget szenvedett el tavaly.

A Lufthansa Technik 8,0 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett 411 millió euró EBIT eredményt ért el, 43 millió euróval alacsonyabbat az előző évinél. A Lufthansa Cargo EBIT eredménye 124 millió euróval maradt el az előző évitől és így 50 millió euró veszteségbe csúszott. Az idén a Lufthansa költségcsökkentési erőfeszítései ellenére is alacsonyabb működési eredményre számít bevétele várható csökkenése és a várhatóan 350 millió euróval emelkedő üzemanyagárak miatt. A társaság szállítási kapacitásának szerves növekedése 4,5 százalék lesz az idén. A Brussels Airlines eredménye az idén kerül teljes egészében konszolidálásra, ami az Air Berlintől lízingelt gépekkel együtt pozitív hatással lesz a társaság eredményére.

A Lufthansa és a szakszervezet 2022-ig megállapodott

Az elmúlt éjjel folytatott konstruktív párbeszéd eredményeként megállapodást kötött a Lufthansa és a pilótákat tömörítő Vereinigung Cockpit szakszervezet a kollektív bértárgyalások eddig nyitott kérdéseiben. A tárgyaló felek szándéknyilatkozatban állapodtak meg a nyugdíj előtti átmeneti időszakra szóló kifizetésekről, az öregségi nyugdíjról, a foglalkoztatottság keretfeltételeiről és a bérekről. A megállapodás a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és a Germanwings pilótáira vonatkozik.


Kerstin Felser első tiszt az Airbus A380 óriásgépről

A Dr. Gunter Pleuger mediátor által februárban, a kollektív bérmegállapodásra tett javaslatok is a tárgyalások részét képezték, de az új megállapodás feleslegessé tette ezeknek a javaslatoknak a formális elfogadását. A Lufthansa például felhagy azzal a korábbi tervével, hogy a konszernen kívülről újonnan beszerzett 40 repülőgép személyzetét kihagyja a kollektív szerződésből.

Lufthansa cikkeink és videóink

A következő hónapokban ki kell dolgozni a kollektív szerződés részleteit. A szerződés tartalmazni fog egy egyszeri mérleget javító tételt a nyugdíjkonstrukciók átalakításából eredően. A megállapodás költségcsökkentő elemeiért cserébe a Lufthansa 325 repülőgép személyzetét 2022-ig fokozatosan vonja be a kollektív szerződésbe. Ezzel lehetővé válik, hogy a Lufthansa a következő években ismét tanuló pilótákat vegyen fel, és nagyszámú kapitányi pozíció előkészítésével karrierlehetőséget nyújtson a pilótáknak. A felek kölcsönösen megállapodtak arról, hogy a tárgyalások ideje alatt tartózkodnak a szervezett fellépéstől, és ezt a megállapodást a 2022-ig érvényes kollektív szerződésben hivatalosan is rögzíteni fogják.

A müncheni 2-es terminál lett a világ legjobbja

A müncheni repülőtér és a Lufthansa rendkívül magas elismerésben részesült: a 2017-es World Airport Awards díjprogram szavazásán a londoni Skytrax Intézet a müncheni repülőtér 2-es terminálját választotta a legjobbnak a világon. A lista alapján rangos terminálokat előzött meg. Az eredmény a világ mintegy 14 millió légi utasa által kitöltött kérdőív összesítése alapján született.

A 2003-ban megnyitott 2-es terminál a tavalyi év során jelentősen bővült: 2016 áprilisában nyílt meg a szatellitépülete, amely 11 millióval 36 millió fölé növelte a terminál utaskapacitását. Az új épület 27 utashídja közvetlen be- és kiszállási lehetőséget biztosít az utasok számára, akik busztranszfer nélkül jutnak repülőgépükhöz. A 2-es terminált a müncheni repülőtér és a Lufthansa 60:40%-os tulajdoni megoszlású közös vállalata üzemelteti.

A müncheni 2-es terminál a Lufthansa és a Star Alliance partner-légitársaságainak bázisa.

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.