Nagyképes hírcsokor Ferihegyről

Az áruszállítás a sláger, visszatért az Emirates, az utasforgalom ínséges idői miatt országnéző járat indult a fanoknak. Inkognitóban szállt le a valaha volt legnagyobb magyar repülőgép, zaj- és vírus védelmi hírek is voltak októberben.


Még több kép a Jetplanes Blogon
Inkognitóban Dohából Budapestre érkezett a Külügyminisztérium által a Qatar Airways légitársaságtól megvásárolt 6 éves Airbus A330-200F, tehát kifejezetten cargo célokra gyártott repülőgép. A hírek szerint a magyar állam ezt a járvány elleni hatékonyabb védekezés céljából vette, a cargo gép már magyar lajstromba került. A kormány a Wizz Air légitársasággal egyeztet a gép üzemeltetéséről. A Covid-19 járvány első szakaszában a Wizz Air saját Airbus repülőgépeivel üzemeltetett egy légihidat – videónk és egy kapitánnyal készített podcastunk róla. Várjuk az eddigi legnagyobb magyar repülőgép hivatalos bemutatóját.

Országnéző járat Európában először

Október utolsó vasárnapján országnéző járatokat szervezett az Aeropark Repülőmúzeum. A nagy érdeklődésre való tekintettel három járatot is megtöltöttek a repülés fanatikusai. Az esős-felhős idő nem túlzottan kedvezett a mintegy 50 perces repüléseknek, ahol a Boeing B737 típusú repülőgép Észak-Dunántúlt repülte körbe. A Smartwings légitársaság gépét Szakács Gábor kapitány vezette, vele még jóval a járvány kezdete előtt élő videó interjút készítettünk a kereskedelmi repülés szépségeiről. Remélem, hogy ez csak a kezdete volt az Aeropark további olyan fejlesztésének, ahol nemcsak a földön láthatóak a korábbi korok kedvenc gépei, hanem repülni is lehet majd velük.


A koronavírus-járvány okozta globális megtorpanás ellenére a budapesti repülőtér január-szeptember hónapokban összesen 95 590 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 2,7 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest. Más repülőterekhez viszonyítva a BUD Cargo City forgalma stabil, a 2,7 százalékos csökkenés pedig nemzetközi összehasonlításban jó eredménynek számít, ugyanis vannak olyan repülőterek, ahol a járvány alatt szinte teljesen eltűnt a légiáru-forgalom. A Budapesten fogadott cargo járatok száma ebben az időszakban 18% százalékos növekedést mutatott a tavaly szeptemberig mért adathoz képest; a Hainan Airlines által indított új járat mutatja, hogy a BUD Cargo City – videónk az átadásról – és a Budapest Airport cargo forgalma a járvány idején is stabil, erős szegmens maradt, amely Magyarország nemzetgazdaságában is kiemelt szerepet játszik.


Október 21-én hajnalban landolt a Hainan Airlines Airbus A330-300 típusú repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légitársaság mostantól heti 3 alkalommal köti össze a magyar fővárost Henan tartomány gazdasági központjával, Csengcsouval. A heti járatok száma november elejétől január végéig négyre nő. Az új járatot annak a testvérrepülőtér megállapodásának keretében indította a Hainan Airlines, amely tavaly májusban jött létre a Budapest Airport és a Henani Polgári Repülés Fejlesztési és Beruházási Vállalat (Henan Civil Aviation Development & Investment Co., HNCA) között; a cél a Kína és Közép-Európa közötti áruforgalom erősítése. A járatokat a kínai és közép-kelet-európai kereskedelem fejlesztésével és elősegítésével elsődleges feladataként foglalkozó CECZ cégcsoport tagja, az Universal Translink Airline (UTA) közlekedteti.


Október 21-én újra indult az Emirates Dubaj-Budapest járata, így mostantól heti két alkalommal, minden szerdán és szombaton köti össze az emírségek legnagyobb légitársasága a magyar fővárost a Perzsa-öböl menti nagyvárossal. A légitársaság az egészségügyi szempontból is biztonságos repülés érdekében ingyenes higiéniai készletet (maszkot, kézfertőtlenítőt, kesztyűt és antibakteriális törlőkendőt) biztosít az utasoknak. A Budapestről Dubajba tartó utasok csak angol nyelvű, 96 óránál nem régebbi negatív PCR-teszt birtokában léphetnek a fedélzetre. A Dubajból érkező utasokra a magyar kormány által előírt szabályok vonatkoznak. Remélem, hogy magyar légikisasszonyok is voltak a Tripleseven fedélzetén.


Megtartotta alakuló ülését és új elnököt jelölt a Regionális Zajvédelmi Bizottság. A tagok egyhangú szavazata alapján a testület Szlahó Csabát, Vecsés város polgármesterét terjeszti fel miniszteri kinevezésre a bizottság elnökének. Az ülést a bizottság működtetője, a Budapest Airport Zrt. hívta össze, ahol a repülőteret üzemeltető vállalat az új zajmonitor és járatkövető rendszerét is bemutatta. Részletek cikkünkben a linken.


Megbízható, modern, jól szervezett, folyamatosan fejlődő – így vélekedik a magyarok többsége a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a GfK Hungária független piackutató ügynökség által végzett felmérések tanúsága szerint. A válaszadók háromnegyede szerint a magyar légikikötő tiszta és biztonságos, ahol könnyű eligazodni, de a személyzetet is hasonló arányban tartják a magyarok professzionálisnak és barátságosnak. Ezzel szemben a repülőtér közúti és vasúti, belvárosból történő megközelítése és a parkolás egyértelműen a fejlesztendő területek közé tartozik.

Forrás: Budapest Airport

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »