Nyári rekord, elégedettebb utasok Ferihegyen

5 pontos skálán mérik az utaselégedettséget a világban, javuló négyes alát mutatnak a nyári felmérések a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Mindez a nyári hónapokban 300 ezerrel nőtt utasszám mellett, ahol az idei nyári június-augusztus közötti abszolút érték 4,7 millió utas volt.

A nyaralási szezon hónapjaiban (júliusban, augusztusban és szeptemberben) elvégzett utaselégedettségi felmérés alapján jelentős mértékben javult a Budapest Airport által nyújtott utasszolgáltatások színvonala. A világszerte több mint 700 repülőtéren egységes módszertannal végzett kutatásban (airport service quality, ASQ – repülőtéri szolgáltatás-minőségi felmérés) a megkérdezett utasok 37 különböző szempont alapján értékelik az őket leginkább érintő szolgáltatásokat, az általános repülőtéri légkörtől kezdve a tisztaságon át, a kötelező ellenőrzések gördülékenységéig. A legtöbb nemzetközi repülőtér által mérvadónak tekintett szempont, az általános elégedettség mutatója az előző év azonos időszakához képest jelentős mértékben, 5-ös skálán 3,66 pontról 3,83 pontra emelkedett.

Az utasok visszajelzése alapján a Budapest Airport közelmúltban elvégzett fejlesztései láthatóan javítottak a szolgáltatások minőségén. A rekord nyári forgalom mellett is rövidült az utasfelvételnél (check-in) a várakozási idő, és jelentős mértékű fejlődést tapasztaltak az utasok a biztonsági ellenőrzéssel töltött idő esetében. Mindkét folyamat során a láthatósági mellényeikről könnyen felismerhető új információs szolgálat munkatársai segítik az utasokat.

A check-in folyamatának gördülékenységét elősegítő fejlesztések között a repülőtér idén elindította a korai utasfelvételt és az önkiszolgáló poggyászfeladást is. A biztonsági ellenőrzésnél jelentős kapacitásbővítés zajlott le, és egy sor, utasok számára látható és nem látható fejlesztéssel sikerült gyorsítani az ellenőrzés folyamatát, így a várakozási idő még csúcsidőben is átlagosan 10 perc alatt marad. Szintén kevesebb időt töltenek az utasok az útlevél-ellenőrzésnél, a mosdók és a terminál tisztaságát pedig kiugróan jobbra értékelték, mint a tavalyi év azonos időszakában. Fontos visszajelzés ugyanakkor az is, hogy az utasok továbbra is a parkolási lehetőségeket tartják a leginkább fejlesztendő területnek.

A videón látható LOT Budapest-Szöul járatnyitáson mutatkozott be a közönségnek az új vezérigazgató, Dr. Rolf Schnitzler, aki a rekordok alapján hangsúlyozta:

Az utaselégedettségi felmérés eredménye az egyik legfontosabb visszajelzés számunkra. Számos fejlesztést hajtottunk végre a repülőtéren az elmúlt fél évben, és bár a folyamat még messze nem fejeződött be, az utasok máris érzik a különbséget a korábbi időszakokhoz képest. Az utasélmény javítását nem egyszeri projektnek tekintjük, hanem a tevékenységünket folyamatosan átható szemléletnek, és mint látszik, jó úton járunk.

Forrás: Budapest Airport

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük