Repülő vitorlás majdnem megnyerte a Kékszalagot, pedig a gyenge szél miatt nem tudott repülni

Ennyire gyenge szél már nagyon régen volt a tegnap reggel befejeződött Kékszalag balatoni tókerülő vitorlás versenyen, ahol elindult az MKB Extreme Sailing Team is egy repülésre is képes vitorlással.

Repülő vitorlás nem

A képen a versenyen a legrosszabb poziciót látjuk, mikor a katamarán mindkét lába a vízen, itt éppen csak haladnak.

A következő fokozat, amikor már akkora a szél, hogy az egyik lábat ki tudják emelni a vízből.

Repülő vitorlás nem

De erre a katamarán versenytársak is képesek, nem véletlen, hogy a katamaránok voltak az élmezőnyben.

Erősebb szél híján hiányzott a repülés, amikor mind a két láb már a levegőben van és vízi szárnyak tartják a víz fölött a hajót. A vitorlás repülése egy Kékszalag előtti edzés hétvégén így nézett ki.

Az MKB repülő vitorlás képes lenne arra, hogy a távot végig repülve a Kékszalagon a közel 200 kilométert akár 3 óra alatt megtegye. Hogy mitől képes erre, azt tavaly elmondta nekem a hajó kapitánya, videó a cikk végén.

Repülő vitorlás nem

A Kékszalag előtt a széljóslatok gyenge szeles versenyt vetítettek előre, ami totál bejött. Ezért a repülő vitorlást a csapat lebutította gyenge szeles irányba is, csökkentettek a súlyon, a hínár miatt változtattak a vízi szárnyak formáján, mint kiderült, a fejlesztésekre nagy szükség volt.

Repülő vitorlás nem

A csapat felszerelésén látszik a repülésre való felkészülés is. A nagy sebesség miatt bukósisak, gerincvédő mentőmellény, lábvédő a menetfelszerelés. Itt éppen a balatoni szél szeszélye miatt, hogy nem fúj még a szellő sem, nem sziesztáznak, hanem kutatják, hogy a szél vajon hol bujkál.

Repülő vitorlás nem

A Kékszalag tókerülő verseny Balatonfüred-Kenese-Keszthely-Balatonfüred útvonalon immár 51. alkalommal kihívás idén több mint 500 vitorlásnak. Az MKB repülő vitorlás Kenesénél hetedik volt, Keszthelyen a bója fordulónál már feljött a negyedik helyre, majd Füreden a célban második lett.

Repülő vitorlás nem

A Kékszalagot elnyert Racing Django katamarántól mindössze 16 perccel maradtak le, mikor éjfél után másodikként érkeztek a célba.

Repülő vitorlás nem

A tókerülés ebben a nagyon gyenge szeles időben nekik 15 óra 54 percig tartott, ami fantasztikus eredmény egy repülő vitorlásnak repülés nélkül. Jobb szélen a célban a kormányos, Dr. Kaiser Kristóf, mellette a legénység Pajor Szabolcs Levente, Munka Márton, Szigeti Stacey Dániel, Hercsel Máté.

Repülő

Ritka pillanat a versenyen, amikor fél lábon vitorlázhatnak. Piros sapkában a kormányos, mellette az egyik “hajógépész”. Itt külön ember van a vizi szárnyak és a nagy vitorlát megjelenítő két merev repülőgépszárny kezelésére. Tavaly a verseny előtt Füreden a hajógyári öbölben Dr. Kaiser Kristóf a repülő vitorlás fedélzetén elmagyarázta, megmutatta, mitől képesek repülni.

Tavaly a Kékszalagon éjszaka egyébként egy kicsit repültek, az eredményük az első szezonjukhoz képest nem volt rossz.

Jó szelet jövőre a Balaton tókerülő versenyén, bízom benne, hogy első repülő vitorlásként megnyeritek a Kékszalagot.

Forrás és fotók: Magyar Vitorlás Szövetség

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük