Vendégbejegyzés Amerikából

Vendégbejegyzés Amerikából Szakács Gábor magyar kapitánytól arról, hogyan került ő egy KC 135 tanker pilótafülkéjébe. Képeit betettük egy zenés képeslapba.

Hirdetés
Találós kérdés. Mit keres a Travel Service B-737-800-as repülőgépe a Milwaukee Légi Nemzeti Gárda hangárjában? Dióhéjban a megfejtés: Apró sérülés a gép vezérsíkján, de csak hangárban javítható. A reptéren hangár ugyan van, de sajnos mind tele, szabad hely nincs! Némi leleményesség, majd telefon a reptér túloldalán az Amerikai Légierőnek. Látjuk nektek van jó nagy hangárotok, itt a civil oldalon mind foglalt.

Adjátok már légyszives oda a hangárotokat egy pár órás javításra. Viszonylag gyorsan jött a meglepő válasz. OK, csak guruljatok át a géppel, addig a saját gépünket áttesszük a másikba. Indítottam, átgurultam (egyedül, de ezt ott nem tiltja semmi). Kaptunk vontatót, az behúzott a hangárba. Aztán ha már ott voltam megnéztem egy tankert közelről. 1959-es gyártású Boeing 707-es, illetve katonai nevén KC-135. Persze az elmúlt 59 évben többször,komoly ráncfelvarráson esett át a gép, de jó állapotban van így “kibotoxolva” is. Nap mint nap használják, és elvileg még legalább 25 évig szeretnék használni.

Lufthansa nyereményjátékunk egy B777 makettért

Mondtam is nekik, milyen jó, hogy itt az USA-ban az oldtimer gépek napi használatban vannak. A pilótafülkébe kicsit érdekes a bejutás az oldalsó létrán. Kérdeztem lehet e fotózni. Mindent megengedtek, még a gép rendszereit is felkapcsolták, hogy a messziről jött NATO szövetséges állampolgára mindent láthasson. Azt mondták, hogy így ápolják a jó nemzetközi kapcsolatokat. International public relationship made in USA! Ja, és ők önkéntes tartalékosok, akik a civil munkájuk mellett bejárnak karbantartani, illetve repülni a nagy tankerrel. Ja, és elmondták, hogy a hangárukban civil repülő most van először! Sok jó repülést nekik! Rajtunk tényleg sokat segítettek ma.

Gáborral ősszel a Repülni Jó Tóksón beszélgettünk minkét repülési elfoglaltságáról, hiszen ő a Travel Service főpilótája és ő repüli itthon az L-29 Delfin old timer sugárhajtású kiképzőgépet. Gáborral a beszélgetés 25 perctől látható.

Szívesen teszünk közzé más magyar pilóták élményeiből is.

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.