MIG-21 emlékmű Pápán Groszwald Attila fotóin

Pontosabban a vadászrepülőgép beemelése, amely tegnap, vasárnap történt Pápán a MIG-21 emlékmű helyszinén. Groszwald Attila albumából csak néhány képet emeltem be az Online Kiállításra, a teljes album a cikk végén levő linken érhető el, ahol még további linkek várják az olvasót az eseményről.

Hirdetés

MIG-21 emlékmű
A pápai katonai repülőteret 1961-2001 között utolsó nevén az MH 47. Pápa Harcászati Repülőezred használta. A vadászrepülő típusok pedig a szovjet gyártmányú MIG-21 és MIG-23 harci repülőgépek különböző változatai voltak. Azóta Pápa Bázisrepülőtérként nem vadászgépeknek, hanem három magyar lajstromban levő Boeing C-17 Globemaster III repülőgépnek ad otthont a NATO Stratégiai Légiszállítási Képesség program keretében. Érdekesség, hogy a HungaroControl a jővőben itt is tervezi Ferihegy és Debrecen mellett a távoli toronyirányítás bevezetését.

MIG-21 emlékmű
A katonai repülés pápai hagyományainak a város és a bázisreptér emléket kivánt állítani, ezért a város tavaly kijelölte annak helyét a Celli úti körforgalomban és 28 millió forinttal támogatta annak megépitését. Az emlékműre olyan MIG-21 vadászgépet választottak, amely Pápán szolgált és jól reprezentálja az MH 47. Pápa Harcászati Repülőezred tevékenységét.

MIG-21 emlékmű
Az emlékmű fő alakját adó 4605-ös oldalszámú MiG-21 MF 1971-től 1977-ig repült Pápán, majd 1990-ig Kecskeméten. Utolsó repülését 1990. április 4-én teljesítette szolnoki leszállással, ezután Szolnokon, a Repülő Műszaki Főiskolán oktatási segédeszközként szolgálta a hallgatók képzését.

MIG-21 emlékmű
A MIG-21 vadászgépnek képletesen a tegnapi volt a 3000. és egyben végleges leszállása. Évtizedeken átívelő szolgálata során összesen 1764 órát és 51 percet repült, 2999 leszállással.

Két videónk:
a pápai egyik C-17 Duna feletti repülése és az óriás szállítógép bemutatása a raktérből

MIG-21 emlékmű
A vadászgépet a pápai bázisrepülőtéren tárolták, ott végezték el rajta ezzel a két autódarúval a próbaemelést is. A MIG-21 vadászgépet tagnap, vasárnap éjszaka vontatták ki a saját futóin a helyszinre, ahol a szél miatt nem tudták a tervezett időben a munkát megkezdeni. A nézők egyre többen lettek és türelmesen vártak.

MIG-21 emlékmű
Sajnos az egyik rögzitő elem is megadta magát, de ez a jó felkészülés miatt csak kisebb gondot okozott. Az elem cseréje után a daruk újból nekiálltak a müveletnek, majd a repülőgép orrával az ég felé mutatva végleges helyére került.

MIG-21 emlékmű
A városok környéki körforgalmak kiváló helyek az ilyen típusú emlékmüveknek, amelyekközül a pápai csak a második Magyarországon, reméljük, hogy más városok is kedvet kapnak ehhez. Attila további képeihez kattintsanak ide.

Ajánlunk még egy videót, a helyi spotterek, a Szeretjük Pápát csoport egy képösszeállítását. Végül egy helyi oldal, a Pápa-ma, ahol a cikk végén több link található az emlékmű létrejöttének történetéről.

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük