Friedrichshafeni képforgácsok, néhány kedvenc Európa legnagyobb kisgépes kiállításáról

A kiállítás bejárata a címképen, friedrichshafeni képforgácsok a bejegyzésben, mert oly nagy volt a kínálat, hogy a kedvenceket is érdemes kiemelni.

Hirdetés

Friedrichshafeni képforgácsok
A leszállás után a képen Fábián Gábor főpilóta, mögötte a gépe, a Magnus eFusion elektromos hajtású repülőgép, amely a világon először köteléket repült egy másik egéppel, az eEXTRA 300LE műrepülőgéppel. A linkek alatti videók elég beszédesek, a kiállítás rendezői pedig Gábor mellé egy manökent állítottak pilótaruhában.

Friedrichshafeni videóink

Friedrichshafeni képforgácsok
Maradjunk még az elektromos hajtásnál. Alex Zosel egy vadi új Volocoptert hozott a kiállításra, amit az Uber Elevate programjába szán. A hatóság igényére még van benne pilótaülés kezelő szervekkel, de már csak a konstrukciójánál fogva is képes önvezetésre. A karácsonyfán elhelyezkedő 18 darab kis rotor üzemelését már a pilótának is számítógép hangolja össze, a dzsojsztik igazából csak arra szolgál, hogy a pilóta kívánságát közölje a robottal. A fülke roppant kényelmes, Alex éppen a Hölgypilóta bloggernek tanítja meg a vezetést. A részletekről nemsokára ő fog majd beszámolni.

Friedrichshafeni képforgácsok
A szabad területen ott parkolt a légi Ferrari EVO, vagyis annak újjávarázsolt változata. A valamikor olasz, de valójában ma már teljesen az arab emírek tulajdonában levő Piaggio Aero P.180 Avanti EVO belülről is csupa luxus. Hat fotel az utasoknak WC-vel, optimális fogyasztás a turboprop toló hajtóművel, több mint 700 km/h utazósebességgel. Hosszú távú változata egy töltéssel elrepülhet 3300 km távolságra.

Az ilyen kiállítások pom-pom lányok nélkül mit sem érnének. Lazításképpen róluk egy zenés képeslap.

Friedrichshafeni képforgácsok
A könnyű gépeknél a bűvös ár egyszázezer euró volt, most autogirókat mutatunk. A fenti képen a bolgárok szuper kabinos gépe, amit a magyarok is tesztelnek Fertőszentmiklóson. De láttunk ebből a fajtából egymás mellett ülőset is, kényelmesek, nem kell már cipőkanállal bemászni. Világcsúcs tartóval is találkoztunk, aki ezzel a mákdarálóval nyitott ülésben 8000 méter fölé emelkedett, Donatellával készített riportunkat a Hölgypilóta blogunkon már közreadtuk.
Friedrichshafeni képforgácsok

Friedrichshafeni képforgácsok
Maradva az olaszoknál nagyon tetszett a Tecnam cég 11 személyes kéthajtóműves utasszállítója, amit belülről mutatunk. Mit ad isten, benn ülve magyar szót hallok, Zsenya a repülőnapok szpikere nézegeti párjával a gépet, aki küldött nekünk egy vendégbejegyzést az élményeiről.

Friedrichshafeni képforgácsok
Most láttam életben először a Junkers replikát, a professzor F13 gépét, amely az első teljesen fém építésű gép volt a világon. Eladták futóművel, de adtak hozzá úszótalpakat is, így repültek ezek a gépek hidroplánként a Dunán és a Balatonon. A RIMOWA cég a replikát eredeti motor helyett csillagmotorral építette meg. De a pilóták nyitott fülkében ülnek, az utaskabin pedig zárt és párnázott itt is, mint egykoron.

Friedrichshafeni képforgácsok

Friedrichshafeni képforgácsok
Friedrichshafen egykor a hidroplán repülés bölcsője volt, itt épített gyárat Dornier, bár a békeszerződésben foglalt tilalmak miatt a Dornier X óriás hidroplánját a bodeni tó túlsó oldalán, Svájcban készítette. Az Aero Friedrichshafen kiállításon a hidroplán kínálat öt új gépet jelentett, köztük a képeken látható három személyes hidroplán autogirót már bemutattam részletesen. A hétvégén elkészült egy újabb videó is a vikingek új hibrid hajtású hidroplánjáról.

Friedrichshafeni képforgácsok

Friedrichshafeni képforgácsok
A hidroplán mellett a város másik közlekedési jelképe a Zeppelin léghajó. A gróf tiszteletére a múzeum mellett az eredeti hangárban ma is léghajó pihen, ami a kiállítás négy napja alatt szorgosan repült. Sajnos még nem sikerült vele repülnöm, de ami késik, az nem múlik.

Fotók: Repülni JÓ

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »