
Pethes Ákos a Karinthy Frigyes két-tannyelvű gimnáziumban végzett angol szakon. Már középiskolás korában elkezdte a repülést, egy kicsit családi indíttatásból is. Édesapja, Pethes János a mai napig aktív légitársasági pilóta. Dunakeszi repülőtéren a Malév Repülőklubban kezdett repülni vitorlázó repülőgéppel. Közben nagy gőzerővel készült a felvételi vizsgára a Nyíregyházi Egyetem Közlekedésmérnök és Légiközlekedési hajózó szakirányú alapszakra. Sikeres felvételi után el is kezdte tanulmányait 2006-ban, majd jó eredménnyel be is fejezte 2010. év elején.
2011 februárjában felvételt nyert a Wizz Air légitársasághoz, ahol a mai napig is dolgozik. Másodpilótaként kezdett A320 típuson, majd alig négy év alatt teljesítette a parancsnok pilótai, kapitányi feltételeket, így 2015 nyarán kinevezték kapitánynak. Ezzel világviszonylatban is a legfiatalabb légitársasági kapitányok körébe került.
Már másodpilótai évei alatt is részt vett a légitársaság oktatási programjában. Először CRM oktatóként, majd már kapitányként is technikai-elméleti oktatóként. Dolgozott a Wizz Air Abu Dhabi leányvállalatnál Flight Data Analyst kapitányként. Ez tulajdonképpen a “Fekete Doboz” adatainak kiértékelését jelenti elsősorban preventív célokkal. Három évig technikai pilótaként is tevékenykedett, mint Performance Pilot.
Jelenleg Line Training Captain és Senior Flight Policy and Standards Manager. Ez az utóbbi kettő nagyon felelősségteljes munkát jelent, és nagy bizalmat a munkáltató részéről, hogy ezeket a fontos teendőket ilyen fiatalon ellássa. Legutóbbi megbízatása Technical Control Pilot, amely már a berepülési feladatok felkészítésére vonatkozó beosztás.
Eddig 8.700 órát repült, és ebből 5.500-at kapitányként.
