Duna helyett Balatonon lehet az idei Red Bull Air Race magyar futam

Budapest lemondta a meghirdetett idei futamot, jelentkezett helyette a Balaton.

Hirdetés

Kormányhatározat szerint idén és jövőre is Magyarország rendez futamot a Red Bull Air Race gyorsasági műrepülő világbajnokságon, lebonyolító a Hungaroring Sport Zrt. Budapest nem ad engedélyt a rendezvénynek, viszont jelentkezett érte a Balaton nyugati medencéje.

Nagy Bálint, Keszthely város alpolgármestere Facebook oldala szerint

Levélben fordultam a Red Bull Air Race világbajnoki futamot szervező Hungaroring Sport Zrt. vezetéséhez, melyben javasoltam, hogy lehetséges helyszínként vizsgálják meg a Balaton nyugati medencéjét is, hiszen Keszthely, a sármelléki repülőtér, valamint Hévíz szállodakapacitása akár alkalmassá is teheti a területet a rendezvény megszervezéséhez.

Elég régóta foglalkozom kiemelten a világversennyel, az elmúlt két évben minden futamot láttam, Budapesten kívül Portóban és Kazanyban a helyszínen is, a keszthelyi vízi pályát és a sármelléki boxutcát én remek ajánlatnak tartom.

A két éve készült zenés képeslapomon a keszthelyi öböl, ahol nem lennének olyan közel a pályához a nézők, mint egy folyónál, de hát tavaly Kazanyban vagy Bécsújhelyen is messzebb volt a közönségtől a pálya, mint ami itt lehetne. Óriáskivetítőkön a helyszínre is testközelbe hozzák, kapcsolnak sokat pilóta nézetet is.

Másrészt a pálya víz felőli határán én létrehoznék egy vízi nézőteret, ahol tízes nagyságrendben balatoni hajók és százas nagyságrendben vitorlások különleges atmoszférát biztosítanának a helyszínnek. Például a Mazury Airshow-n a képen láthatóan ez nagy divat volt.

Az eddig a budapesti versenyeken a tököli vagy talán kétszer a budaörsi repülőtéren állították fel a boxutcát. A sármelléki repülőtér sincs messzebb, mint ezek a repterek a dunai pályához.

A szállás kapacitás sem lehet probléma. Megtoldva a turistáknak az élményt egy kis gyógyfürdőssel, Hévíz a zászlóshajó, de Zalakaros és Kehidakustány is nyújthatja ezt. Keszthelyen is bővül a szállodakapacitás, de hát a Balaton nem olyan túl nagy, Siófok és Balatonfüred vonaláig akad elég szálloda vagy olcsóbb szálláshely.

Keszthely alpolgármestere Facebook oldalán bemutatott egy modern és lassan kész új horgászszállást, de például a régi katonai területre a kibővítendő kastélypark helyén a rendbetétel előtt egy campingben sok lakóautó elférhetne.

A közlekedés első pillanatra talán szűkebb kapacitásnak látszik. Autópálya majdnem Keszthelyig ér, vonat és különvonat sok felől jöhet. Klasszikus megoldást láttam Fairfordban vagy Farnborougban, ahol több százezer a néző, hogy a mezökre engedik az autókat vagy a buszokat és transzferrel jutottunk el a reptérre. Itt a buszok mellett ingázó különvonatokat is be lehetne vetni Tapolca vagy Balatonszentgyörgy felől, hiszen a keszthelyi vasútállomás szinte a Balaton parton van.

A sármelléki repülőtér fogadhat chartereket. Biztos vagyok abban, hogy a cseh szurkolók Martin Sonka tavalyi világbajnok miatt több repülőgépet is megtöltenének a versenynapon. Kazanyban is ők voltak a leghangosabbak. De magángépek is jöhetnének szép számmal.

Mióta ilyen profi az online közvetítés, azóta a helyszíni nézőszám már csökkenő tendenciájú. Tavaly az utolsó futamon Dallasban kongott a nézőtér, mégis ez egyik legizgalmasabb futamot élvezhettük élőben.

Végül még egy apróságot beiktatnék a programba. Nem helikopterrel járnék a vizipálya és a boxutca között, hanem kétéltű hidroplánnal. A képemen ez egy kipróbált metódus volt a Wolfgangsee-én, így repültek oda-vissza a fontos emberek a salzburgi repülőtérre a Red Bull Cessna 208 hidroplánján. Végre láthatná az úri közönség a hidroplán repülés eleganciáját is a Balatonon.

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük