Börgöndi repülőnap 2021

Börgöndi repülőnapon jártunk, ahol a katonai repülőgépek mellett nagy sikere volt az egész napos utasrepültetésnek. Más légi bemutatók, földi programok után a napot a hagyományoknak megfelelően Veres Zoltán motoros műrepülése zárta, az égre rajzolt szívecske sem maradt el.

Hirdetés


Börgöndön a magyar légierő gépei vitték a prímet. Gripen vadászgép, Airbus H145M szállítóhelikopter és a Zlin 242 kiképző repülőgép. Nem Simon Csilla főhadnagy, hanem férfi pilóta repülte. A címképen az Airbus helikopter előtt egy egyetemista testvérpár. Egyikük nemsokára vitorlázó repülőgép pilóta lesz. A másikat pedig hosszabb távon érdekli a katonai légi térképészet. Az Airbus helikopter dinamikus bemutatója a Szent István napi Duna feletti katonai légi parádét idézte.

Fotók: Balla Csaba


A repülőnapon ismét nagy sikert aratott a Delfin old timer egykori katonai kiképző repülőgép. A műsorvezető megdöbbent, hogy a Delfin érkezésekor a tisztelgő áthúzásnál a színpad mellett látta a gép pilótáját, Szakács Gábort. Aki viccesen válaszolt, hogy az üdvözlésre kiugrott hozzá. Komolyra fordítva elmondta, hogy most a gépet a másik pilóta, Rohács Tamás repüli. A gép Tökölről szállt fel, magával hozta utasként a repülőnap egyik szervezőjét. Aki a közönségnek elmondta, hogy nagyon élvezetesek a műrepülő figurák. A Delfin bemutatót is repült, alsó képünkön látható. Miként a másik old timer, a Mi-2 helikopter Lujóval a nyergében, felső középöső képem még utasokat vitt egy kis mezőgazdasági repülős kalandra.

Képek: Hölgypilóta és Balla Csaba a spotter képpel.

Mi erre a repülőnapra egy másik repülőnapról, Szegedről érkeztünk a Li-2 géppel, amely egész nap repült Székesfehérvár felett az utasok nagy örömére.


Fotók: Repülni JÓ
Az utasrepültetésben a Li-2 mellett An-2 és helikopterek is részt vettek. A képen a Goldtimer Alapítvány Po-2 gépe repül bemutatót.


Képek: Balla Csaba
Nagyon látványos volt az ejtőernyősök ugrása. A képeken az Albatrosz Repülő Egyesület Ejtőernyős Szakosztály és a Magyar Honvédség ejtőernyő-válogatott tagjai.


Fotók: Hölgypilóta
A repülőnapon bemutatkozott egy ígéretes magyar fejlesztés, az Altus motoros vitorlázó gép. A repülőgép építője és pilótája, a képen fehér kalapban látható Dolhai Krisztián több mint 400 órát repült vele. Közben megjavította a távrepülési és sebességi világcsúcsot. Előbbi 1036 km, utóbbi 155 km/h.


Fotók: Repülni JÓ
Az Albatrosz Repülő Egyesület vezetősége 2016-ban – a székesfehérvári repülés századik évfordulóján – határozta el, hogy a város támogatásával újra felépítik a Nemerét, Rotter Lajos vitorlázó repülőgépét. Rotter a fehérvári repülőgép-javító műhelyben készítette el a vitorlázó gépet, majd a 1936 évi olimpián Berlinből Kielbe repült vele, a rekordért aranyérmet kapott. A repülőnapon a hangárban kiállították a készülő elemeit. A fából készült géptörzs a kép végén látható Révy László műve. Bővebb tájékozódás a Nemere projektről itt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »