Beechcraft King Air

Kéthajtóműves, turbólégcsavaros repülőgép. A Beechcraft gépe 1963-ban repült először. A King Air elődje a Beechcraft Queen Air 1958-ban szállt fel először két 350 lóerős Lycoming motorral felszerelve. Az igény egy hasonló repülőgépre nyilvánvalóvá vált, ezért a Beechcraft rövidesen elkészítette a Queen Air kissé megnövelt törzsű, turbólégcsavaros hajtóművekkel felszerelt King Airt.

King Air - Gépmadarak

A sikeres és népszerű PT-6-os gázturbinákkal felszerelve gép legújabb változata 575 km/h sebességgel maximum 9 utast tud 10600 méteres legnagyobb magasságban szállítani. A fesztávolsága 17,6 m, hossza 14,3 m. Maximális felszállótömege 6750 kg. Négy utassal 3270 km-t tud megtenni.

A sikeres gép megállja a helyét kis üzleti gépként, taxirepülőként, kargógépként, ráhordó vonalak kis utasszállítójaként, de az ausztrál repülő orvosok a Pilatus PC-12-es gépe mellett a előszeretettel használják ezt a megbízható, jó tulajdonságokkal rendelkező gépet is.

King Air - Gépmadarak
A mentőrepülőgép változat

Ahogy az igazán bevált konstrukciók fejlődése, úgy a King Air fejlődése is folyamatos. A PT6-os gázturbina újabb verziói, négy tollas alacsonyabb zajszintű légcsavar, nagyobb teljesítmény és felszállótömeg és az egyre többféle alkalmazás valószínűleg még sokáig életben fogja tartani ezt a majd fél évszázados gyökerekkel rendelkező konstrukciót.

King Air - Gépmadarak

A képek forrása a biocrawler.com, illetve a rytheon.com.

Kapcsolódó írások, képek

Ajánlott linkek: Az ausztrál repülő orvosok honlapja

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »