Szuhoj Szu-35 könnyű vadászbombázó

Orosz többfeladatú vadász és könnyű bombázó repülőgép. A Szuhoj gyár korábbi sikertípusának, a Szuhoj-27-esnek a továbbfejlesztett változata. Fly-by-wire rendszerű vezérléssel, korszerű elektronikával és színes képernyőkkel felszerelt pilótafülkével felszerelt harci gép.

Szuhoj

Az 1988-ban először repült Szu-27-es jelentősen fejlesztett változata, amelynek eredeti típusjelzése Szu-27M volt, 1995-ben lépett szolgálatba Szu-35-ös típusjelzéssel. A Szu-27-es egyébként is kiváló repülési tulajdonságait megőrizve erősebb hajtóműveket és korszerű avionikát kapott.

Szuhoj
Műszerrengeteg helyett képernyők a pilótafülkében

A gép 21,9 m hosszú, fesztávja 15,3 m. Maximális felszállótömege 34500 kg. A két hajtómű maximális tolóereje utánégetéssel több, mint 28 tonna. A gép 8 tonnányi hasznos teher hordozására képes. Hatótávolsága 3600 km, maximális sebessége 2700 km/h.

Szuhoj

A Szu-35-ösnek készült tolóerő vektor változtatásra képes hajtóművel felszerelt kísérleti változata is,

ami elképesztő manőverező képességekkel ruházza fel a gépet.

https://www.youtube.com/watch?v=b-VNSJMiNt0

A Szuhojnak nem ez az első ilyen gépe, korábban már a Szu-30-ason is kipróbálta a tolóerő vektor változtatást. A Szu-35-ös gépet exportra is kínálják.

Cikk megosztása:

1 hozzászólás a “Szuhoj Szu-35 könnyű vadászbombázó” bejegyzéshez

  • 2016-12-19 14:18
    Permalink

    Kis korrekció:
    – A Szu-35-ös minden, csak nem könnyű vadászbombázó. Tekintélyes üres tömeggel bír (18,5 tonna), maximális felszállótömege eléri a 36 tonnát, 11,3 tonna kerozint lehet a belső tartályaiba tölteni. Ez a gép mind méretét, mind tömegét tekintve mindig is a nehéz elfogovadász, illetve később a nehéz, többfeladató vadászbombázó kategóriát képviselte.
    – A cikkben említett 1988-ban először felszálló Szu-27M, amit később, 1992-ben marketing okokból neveztek át Szu-35-ösre (és egyetlen – azóta már megsemmisült példányát – egy rövid időre Szu-37-esre) nem azonos azzal, amit most Szu-35Sz-ként szériában gyártanak. A Szu-27M (Szu-35, T-10M) program 1983-ban kezdődött, 1988-ban repült az első példánya, 1995-ben készült három darab szériapéldánnyal együtt mindösszesen 17 darabot építettek belőlük. Ez a program hivatalosan 2003-ban ért véget. Mára csupán egyetlen nullszária darab, a 710-es repül Zsukovszkijban, mint hajtómű tesztelő repülő próbapad.
    – A Szu-35Sz a 2003-ban induló Szu-35BM program szüleménye, ez egy teljesen új konstrukció, mely külsőre nagyon hasonlít az eredeti Szu-27-esekre (T-10Sz), de valójában mind sárkányszerkezetileg, mind avionikailag azoktól jelentősen eltér. A nagyon hasonló aerodinamikai kialakítás ellenére a szerkezeti különbség összességében még több is, mint a kacsaszárnyas korábbi Szu-35-ös és az alap Szu-27-es között.

    Válasz erre

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.