Wizz Air flotta kétharmada már az Airbus A320 család neo típusú repülőgépeiből áll

A Wizz Air 234 repülőgépéből 152 darab A321neo, 6 darab A320neo, és benne van már az első A321XLR típusú repülőgép is. Igy a Wizz Air flotta több mint 67%-a a legújabb technológiát képviseli. Az innováció és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségének megfelelően a Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

A sajtóközlemény akkor érkezett a fiókomba, amikor pont egy Ferihegyre leszálló A321neo gép alatt álltam a Kettes pálya Vecsés felőli végénél a kerítésen belül. Mindössze hat év kellett ahhoz, hogy a szintén ide érkező első A321neo gép 151 társat kapjon. A gép alatt sétálva akkor elcsodálkoztunk a hatalmas dupla borítású hajtóművön, sőt kívülről meg is simogathattuk. A gép 20 százalékkal kevesebb üzemanyag fogyasztást és 50 százalékkal csendesebb üzemelést hozott a flottába. Másrészt a fedélzeten kilenccel több ülést, azaz 239 helyet hozott a korábbi A321ceo helyett. Az akkor készült képriportunkat ajánlom a géptípusról.

Az új generációs neo flottára való átállás a légitársaság Customer First Compass irányelvének része. Ez a 14 milliárd eurós beruházás azt hangsúlyozza, hogy a légitársaság kiemelten kezeli az utasélmény fejlesztését, melyet a fiatal, biztonságos, üzemanyag- hatékony és csendes flottával, valamint fejlett üzemeltetési technológiákkal valósít meg. Yvonne Moynihan, a Wizz Air vállalati és fenntarthatósági (ESG) vezetője erről elmondta:


A Wizz Air május közepén Hamburgban a világon elsőként vette át a Pratt & Whitney GTF hajtóművekkel szerelt A321XLR repülőgépét. Példátlanul nagy, akár 7500 kilométer extra hosszú hatótávolságot képes repülni, ezért hívják XLR, vagyis eXtra Longe Range gépnek. 239 üléssel rendelkezik egyosztályos elrendezésben, az újonnan tervezett Airspace kabinban. Ami innovatív világítási rendszerrel és számos beállítással tökéletes környezetet teremt a repülés különböző szakaszaiban. Elősegíti az utasélményt a beszállás, az étkezés, a pihenés, az alvás és az ébredés szakaszaiban. Ülésenként 30%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást biztosít az előző generációs versenytársakhoz képest, valamint csökkentett NoX-kibocsátást és zajszintet. Képes akár 50%-ban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) repülni. A gép Londonba repült, az első járata pedig onnan Szaud-Arábiába fővárosába, Dzsiddába vezetett.
A Wizz Air 47 ilyen gépet rendelt. Tőlünk Indiába várható az első járat, mert sajtóhírek szerint nemrégen oda kért kijelölést Magyarországról egy meg nem nevezett légitársaság.

Forrás: Wizz Air légitársaság

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »