Air Asia fapadossal Ázsiában repültünk

Néhány éve a szingapúri airshow kapcsán repültünk Manila, a Fülöp szigetek fővárosa melletti Clark egykori légibázisról Kuala Lumpurba az Air Asia-val, Délkelet-Ázsia legnagyobb fapados légitársaságával.

Amely talán azért a legnagyobb, mert indulás előtt két nappal még lehet rá 50 amerikai dollár áron jegyet kapni egy laptopról két és félezer kilométernél hosszabb útvonalra.

Air Asia

Az élelmesebbek a beszálláskor kilépnek az ablak mellé szóló helyekért, az alábbi képek szerint megéri. A háttérben az a vulkán látható, ami egykor kitört és tönkretette Ázsia legnagyobb katonai légibázisát.

Air Asia

Air Asia

Aztán a maláj szárazföld felett már leszállásnál hirtelen eltettük a mobiltelefont és a kapitány parancsára jól bekötöztük magunkat egy kis szélnyírás partira. Az utaskísérők mindenkit egyenként leellenőriztek, hogy rendesen be van-e kötve. Úgy nézett ki, hogy a szélnyírás itt nem ritka jelenség és a személyzet profi ennek kezelésében.

Néha zuhantunk rendesen a verőfényes téli ázsiai napfényben és ahogy az oktató videókon és az ablakon keresztül látni, először a pilóták a futókat érintették le a betonra a törzzsel úgy két óra irányába, majd visszarántották az orrát pontosan tizenkét óra felé, kellett a szorosra húzott öv, hogy ne kenődj fel az ablakra.

Majd csendesen betaxiztunk a kuala lumpuri nemzetközi repülőtér fapados termináljára, melyet az Air Asia pirosa uralt.

Air Asia

Miként Európában a legnagyobb fapados, a Ryanair mögött az extravagáns Michael O’Leary, úgy itt a birodalom építő egy maláj ember, Tony Fernandes, aki a képen az általa a légitársaság élére választott vezérigazgatónővel, Aireen Omarral látható.

Air Asia

Róla, illetve az Air Asia naggyá növekedéséről írunk majd nemsokára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »