Magnus eFusion elektromos hajtású magyar kisrepülőgép világpremierje Friedrichshafenben

Az elektromos hajtásé a jövő, de a Magnus Aircraft magyar repülőgépgyár gépe már nem ígéret, hanem a jelen. Jó volt ezt látni a Siemens standján tegnap a bodeni tó partján a kisgépes repülés legnagyobb kiállításán.

ekatonaanton2

Katona Imre és Dr. Frank Anton Friedrichshafenben

A Siemens az elektronikai óriás vállalat beszállt elektromos hajtóművekkel a repülő iparba, amit az Aero kiállításon egy nagy standdal reprezentált. Olyan ismert repülőgép márkák álltak ott e-hajtóművel vagy képben, mint a német műrepülő Extra, az osztrák Diamond, vagy az európai óriás, az Airbus. Míg ők csak a jövő ígéretei, amelyek nemsokára levegőbe emelkedhetnek, addig a magyar Magnus eFusion már április 11-én, talán nem véletlenül éppen a magyar költészet napján Kecskemét-Matkópusztán ezt már megtette.

Másnap a videón láthatóan Dr. Frank Anton, a Siemens elektromos repülőgépekhez kötődő fejlesztési üzletágának igazgatója is megtapasztalta vele a repülés élményét, ami a tegnapi sajtótájékoztatón a gép bemutatásán is érződött.

eFlight Award 2016

Pénteken a magyar Magnus eFusion kisrepülőgép kapta az „eFlight Award 2016” európai innovációs díjat, amit 2010 óta minden évben az AERO Friedrichshafen repülős kiállításon adnak át a legjobb fejlesztőnek.

Gratulálunk.

Frank doktor igazi evangelista, a gépek között átélhetően vázolta a népes sajtó érdeklődés előtt Siemens terveit. Egyre erősebb e-hajtóművek, egyre jobb akkumulátorok, ahol hibrid erőművek növelik a kapacitást és a repülési időt. A végső cél az Airbusszal a 100 személyes gépek olcsó és környezetbarát meghajtásának elérése, melyben történelmi lépés a kétszemélyes magyar gép szűzrepülése.

Az eFusion nemcsak tesztrepülőgép, hanem önálló termék is, erről már a gépben ülve beszéltem Katona Imrével, a magyar repülőgépgyár egyik alapítójával és vezérigazgatójával.

Az eFusion ideális kiképző gép lesz, mondta, mert a működtetésének költségei nagyságrendileg huszada a ma piacon levő ilyen gépeknek. Az alapképzés mellett a vészhelyzeti képzésben is kiváló, magyarán olcsón tanulható vele a repülőgép dugóhúzóból való kiemelése, ami életfontosságú a friss pilótának.

efusion5

A mindössze két éves magyar repülőgépgyár talán azért is tetszett meg a Siemensnek, mert az alapító némi amerikai menedzseri tapasztalattal dinamikusan a piac felől közelit. Eladtak már gépeket, ott vannak a kiállításokon, sőt a Fusion-nel a Földközi tengeri emlékrepülés kapcsán sokat tettek a márka bevezetéséért is.

efusion3

Katona Imre a gépben ülve azt is elmondta, hogy az elektromos hajtású változat szinte teljesen magyar szellemi termék. A Siemens a magyar vállalatában e célból létrehozott egy kutató egységet, ahol magyar mérnökök gyártották a hajtóművet, nagyon szoros határidőkkel hangolták össze velük a munkát, végül majdnem fél év alatt készült el a kiállításon látható Magnus eFusion.

efusion1

Végül a Magnus eFusion részletei megismeréséhez ajánlom a cég weboldalát.

1 hozzászólás a “Magnus eFusion elektromos hajtású magyar kisrepülőgép világpremierje Friedrichshafenben” bejegyzéshez

  • 2017-08-01 11:28
    Permalink

    Igazi élményt az nyújtaná,ha lenne egy fedélzeti tültő ami repülés közben kívánt árammal és fezűtséggel tőlrene Előszőr természetesen csak percekkel( ez mér a kutatók-fejlesztők felelősége)

    Válasz erre

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »