Budapesten járt a Swiss új Bombardier csodagépe

Nemrégen Budapesten ünnepélyesen fogadták a Swiss svájci légitársaság új Bombardier C Series 100 típusú 125 személyes gépét, amely járat Zürichből érkezett. Nagy képek és a végén videónk következik.

swiss1

Az új típust kapott képek alapján már bemutattuk a GÉPMADARAK-ban, a Bombardier CS100 nem előszőr járt itt Pesten, de egész más a vele való személyes találkozás. Olyan könnyed és elegáns volt, mint egy príma balerina.

Hirdetés

A cimképen jól elkaptuk a leszállás utáni pillanatot, dolgozik a fékezéshez a sugárfordító és a szárnyon az áramlásleválasztó lap. Puhán tették le, nem volt nagy füst, pedig mint később kiderült, oktató járat is volt a típus főpilótával. Most gyakorolják élesben a Swiss pilóták a típus vezetését.

swiss5

A vízsugaras köszöntést most kihagytuk, egyből térjünk a lényegre. Egyik különlegesség a képen látható áttételházas sugárhajtómű. Hatalmas a külső ház és a lapátok átmérője, de a hajtómű maga középen nem túl nagy, a következő képen hátulról jól látható.

swiss6

A dupla burkolat miatt nagyon csendes a működés és 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mert nagy a lapát, viszont kicsi a hajtómű. A Bombardier ezt a megoldást talán azért is szorgalmazhatta a Pratt&Whitney cégnél, mert ők gyártanak turbólégcsavaros gépeket is, nemcsak hagyományos sugárhajtóműveket használnak.

swiss7

A fedélzet 2+3 széksorokkal berendezett, ami azért előnyős, mert a párban utazók vehetnek jegyet a kettes székre, nem kell a másikon kimászni. A székek nagyon kényelmesek, annak ellenére, hogy vékonyak és könnyedek. Íme a full kompozit.

Nagyon nagyok a fedélzeti fej feletti csomagtartók, kisebb a macera a csomagokkal. Kisebb a fedélzeti levegőnyomás és vizesebb a levegő, így kellemesebb közérzetet biztosít az utazásra a nagy ablakokkal. A Dreamliner élt először hasonló eszközökkel.

swiss9

Tágas a pilótafülke, szinte táncolni lehetne benne, és takarékosan bántak a gombokkal és karokkal, dzsojsztik a kézben és szinte minden a képernyőről megy, háttérben az intelligens repülőgép irányítási rendszer számítógépei dolgoznak. Kapitány a jobb székben, aki a sok szimulátor óra után élesben készül a visszaútra, megy a járat közben az oktatás-szoktatás.

swiss8

A képen az egy szem nő légiutaskisérő, Alexandra mosolyog a kamerámba, akinek szintén nagyon tetszik az új légi munkahelye.

Gurulás után a Bombardier csodagép gazellaként szökkent a magasba.

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük