Boeing lenyelte az Embraert

FRISSITÉS – A Boeing visszalépett Tovább dagad az oligopólium, vagyis kevés nagyvállalat uralma a kereskedelmi repülőgépek gyártásában. Miután az Airbus megszerezte a Bombardier CS sorozatát, a Boeing sem maradhatott ki a 100-150 utasszéket tartalmazó kereskedelmi repülőgépek gyártásából.

Hirdetés

Ma jött a hír, hogy a Brazil kormány jóváhagyta azt a megállapodást, ahol két új vállalatot alapítanak Brazíliában. Az egyikben a Boeing 80 százalékot szerez a Embraer korábbi kereskedelmi repülőgépek üzletágában, a 20 százalék marad az Embraernél és az amerikai cégé lesz a fejlesztés irány meghatározása is. Lehet, hogy már nem is kérdés, hogy az Embraer a Bombardier céghez hasonlóan itt a nevet is elveszti és Boeing 100 vagy valamilyen más számú sorozat lesz majd az új gépcsalád neve. A videón még egy Embraer utazásunk látható.

Az Embraer másik új közös vállalata a KC-390 gyártásával foglalkozik, itt viszont marad a többség 51 százalékkal a brazil gyártónál. A KC-390 egy katonai szállítógép család, amely a Lockheed C-130 Hercules modern konkurenseként gyártanak pár éve.

A címképen is látható KC-390 valószínűleg ezeket a figurákat is tudja, vagy fogja tudni, kivéve a repülőgép-hordozóra való sima leszállást. Tartály gép változatáról már olvastunk, más célfelhasználás is napirenden lehet.

Zárásként az Airbus korábbi vásárlása bővebben.

Maradtak még szereplők a két nagy mellett is a világpiacon, az orosz Szuhoj SzuperJet 100, a nemsokára gyártásra érett kínai COMAC C919, és a japán Mitsubushi Regional Jet-je. A Bombardier pedig megtartotta a a szintén regionális fuvarozásra képes CRJ-t, ilyen géppel repülnek Debrecenbe meg a Balatonra.

Forrás: Boeing, címkép Embraer

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »