Első Dreamliner-10 a szerelőszalagon, EVA Air lehet a típus indító üzemeltetője
Megkezdték a Boeing 787 család harmadik tagjának, a 787-8 és a 787-9 után a 787-10 összeszerelését. Az első Dreamliner-10 kabin szekciója a szárnyak nélkül már a szerelőszalagon a Boeing Dél-Karolinai gyárában.
Az első Dremaliner-10 szűzfelszállását tavaszra tervezik és már 2018 év folyamán szállítanák azokat a légitársaságoknak. Az új családtag 95 százalékban azonos a többiekkel, a pilóták szinte nyomban átülhetnek az új gépbe. A legnagyobb dobás az egy székre vetített fogyasztás csökkenése, ami 25 százalékkal kevesebb lesz az első családtagnál. A könnyebb önsúly és a nagyobb tolóerő miatt gyűlt már össze 154 megrendelés.
Az első Dreamliner-10 egyik első üzemeltetője a tajvani EVA Air légtársaság lesz, amely ötcsillagos légitársasághoz méltóan 8 milliárd dollár listaáron 24 darabot vásárolt az új gépből a saját Boeing Triplesevenjei mellé, a rendelésben kettő Boeing 777-300ER is benne foglaltatik. A 13 ezer kilométer körüli hatótávolság mellett háromosztályos elrendezésben 330 körüli utas élvezheti majd az új Dreamliner-10 repülőgép eleganciáját.
Az egy hónapja történt üzletkötés alkalmával Austin Cheng az EVA elnöke elmondta, hogy a jövőben a légiközlekedési iparágnak az üzemanyag-hatékonyság és az utaskabin kényelme biztosítja a legnagyobb növekedési lehetőséget, amelyre a Dreamliner-10 optimális választás. A Boeing elnök-vezérigazgatója, Ray Conner pedig megemlítette, hogy tíz éve az EVA Air volt a Boeing 777-300ER indító légitársasága, emiatt és a nagy megrendelés miatt az EVA az egyike lesz a Dreamliner-10 első üzemeltetőinek a világon.
(Forrás: Boeing repülőgépgyár)