Hófüst és dugóhúzók Fahegyen karácsony előtt

Múlt héten hatósági vizsgán vett részt Farkashegyen néhány vitorlázó oktató pilóta és egy hölgypilóta. A hófüst és az alacsony felhőzet miatt épphogy lehetett repülni, nagyítandó galériánk az eseményről.

Forog a légcsavar, kavarja a porhavat, indulásra kész a vontatógép, egy Zlin 526F. Mögötte a kötélen a Góbé, a pilótafülkében a hátsó ülésben a hatósági pilótával, elől a vizsgázóval.

Aki vezeti a gépet, az sem látott többet a felszálláskor még a hófüstben, mint mi a fényképezőgéppel az indulási pontból.

Egyik vizsgázó oktató kommentálta mellettem a felszállás utáni jobb kanyar utáni történéseket. Felmennek hatszáz méterre, sokszor a felhők között, majd leoldás és a jön az első dugóhúzó. Száz méter pörgős zuhanás után kiveszik a repülőgépet belőle.

Hirdetés

A dugóhúzó a repülés során akkor keletkezik, ha csak az egyik szárnyon megy el a felhajtóerő, a gép bebukik és pörögni kezd a föld felé. Mivel ez bármikor előfordulhat, így minden pilótának tudnia kell, hogyan vegye ki a zuhanásból a gépet.

Mindenki sikeresen megoldotta többször is a feladatot és behozta a gépet a hóra. A képtár nyitóképén a sikeres vizsgát tett hölgypilóta közvetlenül a leszállás után.

A rossz idő miatt a leszálláskor nem tudtak a pilóták egészen a starthelyig gurulni, ezért utolsó képeinken látható egy földi vontatás is.

Ajánlott linkek:
Aeroclub Farkashegy
Tisztelgés a Zlin „Tréner” előtt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »