Repülő óriás vonat a jövő tömegközlekedése lehet

Egy török építőipari cég tulajdonosa előállt egy érdekes vizióval, amit repülő óriás vonatnak nevezhetnénk el leginkább.

Hirdetés

Azért is írok róla, mert a helyből felszálló pilóta nélküli légi taxik elvén működne, csak hozzájuk képest egy óriás csecsemő. 2000 utas szállítására méreteznék, emeletes konfigurációban és többféle meghajtással.

Lehet-e ekkorára duzzasztani egy repülő szerkezetet? Hogyne. Ennyi ember csomagokkal maximum 250 tonna hasznos teher, ami beraknak egy több emeletes vonatnak is elmenő törzsbe. Ehhez egy hagyományos billenő merev szárnyat illesztenek hátsó vezérsíkokkal, már rég megoldott technológia ez is. A repülés régóta ismeri a szárnyak egymás fölé helyezését, biplán vagy triplán, és akkor lesz elegendő felhajtóerő kisebb szélességgel.

Repülő óriás vonat

Másrészt a mai kompozit anyagok jelentősen csökkentik azt az önsúlyt, amit egy ekkora szerkezet levegőbe emelése igényel. És most jön a nagy dobás, a repülő óriás vonatokon nincs üzemanyag tartály. Áramszedő lóg le a farokról, amely azért is zseniális, mert nem kell az oszlopos vezetéknek elbírnia ezt az irdatlan óriásvonat tömeget. Plusz még egy könnyítés, az áramszedő miatt csak alacsonyan repül, ahova sokkal kevesebb energia kell, mintha hagyományos repülőként magasabbra menne. A repülésben a szovjetek az ekranoplán típussal, a Kaszpi-tenger szörnyével ennél sokkal nehezebb üzemanyaggal rendesen ellátott szerkezetet emeltek 25-50 méter magasra.

A világ legnagyobb mai személyszállító repülőgépének, az emeletes Airbus A380 nagy fehér bálnának is volt olyan orosz megrendelése, ahol a szokásos 400-500 utas helyett közel 1000 széket helyeztek el a két fedélzeten.

Az orosz légitársaság nem hosszútávú járatként tervezte az A380 üzemeltetését. A napjainkban repülő legnagyobb utasszállító repülőgép jelenlegi maximum 600 tonna felszállótömegében 400 tonna lehet a kerozin. A kerozin egy részének helyére még bőven férne el utas, a repülő vonatnál meg nincs ilyen tétel, mert nincs üzemanyag tartály.

Akár 500 km/h sebességgel is repülhetne, amivel lepipálná a jelenlegi szuper expresszeket. A videón két vonat típust láthatunk, de van további forma is.

Aztán olyan figura is lehet, amikor a sínre leszállnak a csészealjak. Sőt, kihasználják az autópályák közét, vagy bemennek a városi sétányokra.

A szerkezetek megálmodója egy építész, Dahir Insaat, török cége érdekes építészeti megoldásokat, gyors panelből megépíthető lakótelepeket ajánl, főként zöld övezetben. Ha van még értelme az agglomeráció és a munkába járás kifejezésnek, akkor innen ezek a repülő óriás vonatok hozhatnák-vihetnék a népet a hagyományos belvárosokba.

Kérdés, hogy rámozdul-e erre a tőke, úgy mint a helyből felszálló pilóta nélküli légi taxikra. Ott már közeli eredmények várhatóak, mint ezt a videó előadásom is mutatja.

Forrás: Dahir Insaat oldalai

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »