Volocopter pilóta nélküli helyből felszálló légi taxi városi infrastruktúrája

Volocopter nagyot lépett egy év alatt a tavalyi Aero Friedrichshafenhez képest. A különleges elektromos hajtású repülőgép tavaly is egyben volt már, bár még ott volt a bodeni tó parti városban a dzsojsztik a két ülés között, de már repült a légi taxi pilóta nélkül. A héten az idei Aero kiállításon pedig a gép mellé elhozták Volocopter városi infrastruktúrájának rendszerét is.

Hirdetés

Alex Zosel Volocopter társalapító és fejlesztési vezető mutatta be az infrastukturát, ahol a pilóta nélküli légi taxi városi infrastruktúrájának két alapköve a Volo-Hub és a Volo-Port.

A Volo-Hub szellemesen oldja meg az utaskezelést és az akkumulátor cserét. Az utasok fedett térben egy lassú futószalagon érkező leszállt Volocopterből léphetnek ki, majd a gép tovább halad és robotok cserélik az aksikat, majd az új utasok beszállnak és a Volocopter kiutazik a felszállóhelyre. 30 másodpercenként követhetik egymást.

Volocopter pilóta nélküli

Egy szinttel lejjebb a Volo-Hubon raktározzák a gépeket, biztosítják a karbantartásukat és az akkumulátorok töltését. A rendszer annyi gépet aktivál a közönségnek, amennyi repülési igény keletkezik.

Volocopter pilóta nélküli

A Volo-Portok kibővítik a Volo-Hub rendszert, és közvetlen hozzáférést kínálnak például egy vállalatnak, bevásárlóközpontnak, szállodai vagy vasútállomásnak. Nem igényelnek töltési vagy parkolási infrastruktúrát és minimális módosítással a mai heliportok is lehetnek Volo-portok.

A Volocopter a városközpontokra fókuszál, mert jelenleg 27 kilométer a hatótávolsága, egyszerre két utast szállíthat. A Volocopter repülése kiegyenlíti a felhőkarcolók körüli mikro-turbulenciákat, ezáltal zavartalan, elegáns és látványos repülést biztosít az utasok számára. Másrészt olyan csendes, hogy 100 méterről nem lehet hallani, ha közelit.

A Volocopter ma már a német Daimler vállalatcsoport része, ősz óta Dubajban kísérletezik. Alex Zosel a rendszer indulásakor napi 10 000 utas kiszolgálását látja integrálhatónak a városi közlekedési rendszerbe a taxiknál már kimunkált mobiltelefonos megrendeléssel és fizetéssel. Apropó, az árakat nem tervezik nagyobbra, mint a földi önvezető taxiknál, csak a Volocopterek gyorsabban repülnek majd a két pont között.

13 Friedrichshafeni videóink tavalyról

A Volocopter elsősorban a gigavárosok kedvelt autonóm légi taxija lesz, mert a következő években képes lesz arra, hogy óránként a világon akár 100 000 embert is fuvarozzon.

Forrás: Volocopter

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »