Amazon drónok a lámpaoszlopokon

Nemcsak az élő madarak, hanem a repülőszerkezetek is szívesen pihennének, akarom mondani dokkolnának a lámpaoszlopokon, amire az Amazon csomagküldő világcég már szabadalmat is szerzett.

Az internetes vásárlás leggyengébb láncszeme a csomagküldés, amit az Amazon.com saját hatáskörébe vont. A földrészek között nemrég saját cargo vállalatot alapítottak, régóta a képről is ismertek Jeff Bezos kicsi légi robotfutár drónjai is.

Amazon Prime Air

Eddig a nyilvános filozófia a kertkapuig, bejárati ajtóig szóló szállítás volt. A napokban azonban nyilvánosságra hozták, hogy már egy más megközelítést is fejlesztenek.

Az Amazon dokkoló állomásokat már meglevő magas helyeken, úgy, mint lámpaoszlopokon, különböző tornyokon, köztük templomtornyon is, vagy irodaházakon helyeznék el. Az állomás, pontosabban az állomás hálózat több funkciót olvasztana magába.

amazonfeszek1

Legelőször orvosolná az akkumulátor kapacitás gyengeségét. Mondjuk fél óra repülés után a drón megpihenne, közben pedig a lámpaoszlopon újratöltené az aksikat. Egy ilyen hálózat vészleszálló hely is lehetne, mondjuk vihar esetén. Itt várnák meg a szállító eszközök a normál repülési feltételeket.

amazonfeszek2

A különböző helyeken levő dokkoló állomások közösségi postafiókok is lehetnének. A drón leszáll a lámpaoszlopra, egy étellifthez hasonló szerkezetbe teszi át a csomagot, amit az levisz egy csomagszekrénybe. A vevő meg egy kóddal pár óra múlva azt kinyithatja.

Az ilyen drón fészkek üzemeltetésének egy részét lehetne finanszírozni a rajtuk kialakított és eladott reklámhelyekből is.

Bár vannak eseti mentességek, de a legfrissebb USA drón szabályozás alapján lehetetlen ennek az üzleti modellnek a bevezetése. A Szövetségi Légügyi Hatóság jelenleg általában továbbra is tiltja a kereskedelmi célú drón használatot.

duhos-apa

A közösségi átvétel véd a dühös apák ellen is

A fenti modell az új amerikai drón magánhasználati szabályokba sem férne bele, ami csak a szabadidős repítéseket engedi. Csak nappal, maximum 120 méter magasra lehet repülni és kell a pilóta is, akkor meg mitől drón ez az egész? Miért nem hívjuk ezt a rendes nevén rádió távirányítású repülőgép modell repítésnek.

Azért nem reménytelen a helyzet. A technológiai szektor elég rendesen támogatja az amerikai elnökjelöltek kampányát. Bízzunk benne, hogy a támogatók nagyköveti cím elfogadása helyett kereskedelmi drón barát szabályozásért lobbiznak majd a nyerteseknél.

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.