AVIC AG600 kínai hidroplán, májusban tervezik betonról a szűzrepülését

AVIC AG600 kínai hidroplán egy új kínai fejlesztés, több mint 50 tonna felszállótömeggel tűzbombázó és tengeri mentési célra tervezték elsősorban.

Hirdetés

Az állami repülőgépgyár Dél-Kínában Zhuhai-ban található, ezen a reptéren tartják a kínai nemzetközi légi szalont is. Tavaly ott mutatták be a nagyközönségnek az első példányt. A kétéltű repülőgépeknél ez a berepülési rend, előszőr a betonról, majd azt ősszel a vízről tervezik a szűzfelszállást.

AVIC AG600

A hidroplán akkora, mint egy egyfolyosós Boeing vagy Airbus, bár nem sugárhajtású hajtóművekkel építették. Megoldásaiban sok hasonlóságot mutat a japán ShinMaywa US-2 modelljével, néhány tonnával meghaladja annak felszállási tömegét, ezért nevezi a világsajtó jelenleg a világ legnagyobb hidroplánjának.

A másik sorozat gyártás alatt levő nagy hidroplán, az orosz Beriev Be-200, ami több mint 10 tonnával kisebb felszálló tömegű a vízről. Ennek ellenére a fő hasznosítási irányban tűzoltásra használva mindketten 20 másodperc alatt szippantanak fel 12 tonna vizet.

AVIC AG600

A nyilvános bemutatkozáson a gyár képviselője úgy nyilatkozott, hogy nem a tűzoltás, hanem a tengeri mentés és a cargo szállítás lesz a funkciója. Több hír is szól arról, hogy ezzel a géppel is megvédhetik Kína érdekeit a Dél Kínai tengerrel kapcsolatos területi viták és a mesterséges sziget építés kapcsán.

Az AVIC AG600, amely stílszerűen a Vizi Sárkány nevet kapta, több mint 5000 kilométer hatótávon 500 km/h utazósebességgel közlekedik majd. A négy turbó légcsavaros hajtómű és az avionatika is hazai fejlesztés. 50 székes utasszállító kapacitás is benne van, de egyelőre nem tervezik a civil forgalomban használni, ami én kifejezetten sajnálok. A Beriev gyár is tervezett az Airbus-szal egy Be-210 személyszállító hidroplánt 72 utassal, amit a szankciók miatt egyelőre félretettek.

AVIC AG600

Balról a japán, jobbról az orosz hidroplán

A hírek alapján úgy tűnik, hogy Vizi Sárkány idén mindkét felületről a levegőbe emelkedik és akkor két éven belül tudják az első kétéltű hidroplánt szállítani. Jelenleg 17 belföldi megrendelő vár a gépre, kivétel nélkül az állami szektorból. A gyár komoly export lehetőségeket is lát, de egyelőre szálljanak fel a jövő hónapban, amiről remélhetőleg videót is látunk majd.

Forrás: New China

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.