Boeing NeXt pilóta nélküli légitaxi szűzrepülése

Újabb igazán nagyfiú az elektromos hajtású pilóta nélküli légitaxi üzletben, amit kezdenek lassan átnevezni autonomous PAV – Passenger Air Vechicle -, vagyis pilóta nélküli utasszállító légi járműnek, amiben benne van a városi igényeknél nagyobb hatótáv ígérete is.

Érdekesen párosították a helyből fel- leszállás és az útvonal repülés funkciókat. A nagy sebesség eléréséhez az alap egy hagyományosnak talán nem mondható merev szárnyú kis repülőgép toló légcsavarral. Az optimális szárnyfelület három helyen van elosztva, elől kacsaszárnnyal, hátul pedig dupla függőleges vezérsíkkal. Emiatt a szárnyak tartják azt a szánkó talpat, amely 8 billenő rotorral képes függőlegesen felemelni és leengedni a légi járművet.

Tegnap a Boeing NeXt PAV prototípus ellenőrzött felszállási, lebegési és leszállási manővereket próbált ki sikerrel, ahol tesztelték a légi jármű autonóm funkcióit és a földi vezérlőrendszereit. Az izgalmas repülések majd akkor jönnek, amikor a lebegésből átbillentik a gépet előre repülésre, vagy lefékezik a nagy sebességből újra lebegésbe, hogy leereszkedhessen.

Hirdetés

A videó meg a közlemény sem túl bő beszédes egyelőre. 80 kilométeres hatótávot adtak meg egy felszállásra és bejelentettek egy teherszállító változatot, amely képes 225 kg körüli hasznos teherrel repülni.

A fejlesztéssel nem a nagy Boeing, hanem egyik leányvállalata, az Aurora Flight Sciences foglalkozik.

Nemrég mutatkozott be ebben a műfajban a Bell Nexus, lassan ideje lesz egy újabb videó előadást harmadikként ragasztanom az eddigi kettőhöz.

Forrás: Boeing

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »