Bombardier CS300 első felszállása piros orrocskával

Múlt héten szállt fel először a Bombardier új regionális gépcsaládjának nagyobbik darabja, a Bombardier CS300.

bcs300d

Méghozzá duettben az előző típuscsalád, a Canadian Regional Jet vagyis a CRJ1000 legnagyobbikával, amely 100 széket is elbírt. Lassan befejezik a berepülést négy géppel a Bombardier CS100 száz személyes típuson, ahol az új család ezen első darabja lépett a korábbi CRJ-k legnagyobbikának örökébe.

gyariep

Legszembetűnőbb változás, hogy a hajtóműveket hátulról a szárny alá hozták. Első ránézésre tök olyan lett a gép, mint a többi versenytársé, jelesül a Boeing, az Airbus, vagy az Embraer vagy a Szuhoj SzuperJet 100.

Hirdetés

Kissé elhúzódott az új CS család fejlesztése, ezért nemrég a kanadai vállalat élén vezért is cseréltek. Talán egy pozitívumot hozott a késés, hogy főként a képen látható Tony Fernandes, az AirAsia főnökének rábeszélésére még betettek vagy húsz széket a kabinba.

bcs300e

Igy 135-160 székes regionális géppel alulról piszkálják a két nagyon nagy – a Boeing B737 és az Airbus A319 – eddigi duopóliumát.

bcs300c

A CS300-ra több mint 250 megrendelésük van. Ami abból adódik, hogy a Boeing B787 típusához hasonlóan a kompozitok miatt jelentősen csökkent az önsúly, az új hajtóművek pedig 20 százalékkal kevesebbet fogyasztanak a konkurrenseknél és javult a vezérlés is. Már épül a második gép is, négy kell itt is a vizsgához, és hat-nyolc hónapon belül ígérik a sorozatgyártás megindítását. Az első vevő annak idején 2014 végére számított az új gépre.

bcs300b

A képen látható módon 5 székesre terveztek egy sort. Az egész világon rengeteg légitársaság – Európában a Lufthansa Regional talán ebben a legnagyobb – használja a CRJ család különböző nagyságú gépeit, ők a természetes utánpótlás az új család első vevőkörére.

(Forrás: Bombardier)

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük