Lufthansa fedélzeti internet lesz idén Európában is

A Lufthansa fedélzeti internet az európai rövid távú járatokon is hamarosan bevezetésre kerül, így a Lufthansa és az Austrian Airlines utasai tavasszal már a gépek fedélzetén is szörfözhetnek a neten a felhők felett.

A Lufthansa mint sok másban, a fedélzeti internet szolgáltatás bevezetésében is úttörő volt. Tizennégy éve, 2003. január közepén indította el a világ első széles sávú internet hozzáférést kínáló nagy távolságú kereskedelmi járatát. A fedélzeti internet hozzáférést 2006-ban megszüntették a működéséhez szükséges „Connexion by Boeing” műholdak leállítása miatt – annak ellenére, hogy a rendszer műszakilag megbízható volt, maga a szolgáltatás pedig egyre nagyobb népszerűségre tett szert az utasok körében.

A Lufthansa 2010 végén – szintén világelsőként – kezdett ismét széles sávú internet hozzáférést nyújtani interkontinentális járatain. 2015 júniusa óta a FlyNet a Lufthansa 107 nagy távolságú repülőgépének mindegyikén elérhető. A Boeing 777 érkezésével a csoport leányvállalatai közül a SWISS is megkezdte az internetszolgáltatás nyújtását nagy távolságú járatain. Ennél a légitársaságnál is vizsgálják az internetszolgáltatás bevezetését a rövid és közepes távolságú útvonalakon.

A tíz kilométeres magasságban repülő repülőgéphez nem érnek fel a földi hálózatok, ezért műhold hálózatokon keresztül fedélzeti wifi szolgáltatást biztosító eszközöket kell a repülőgépekbe beszerelni, ahol a műszaki infrastruktúrát a Lufthansa Systems biztosítja. A Lufthansa Technik feladata a rendszerek és a komponensek felszerelése, valamint a vonatkozó repülési előírások betartása és a kötelező hatósági engedélyek beszerzése. A műholdakkal való kapcsolat létrehozására kívülről egy “sapkát” raknak a gépek törzsére, ahogy az a nyitóképen látható.

A Lufthansa Csoport légitársaságainak teljes Airbus A320 flottáját a legújabb Ka-band műholdas technológiával szerelik fel. Az ütemterv szerint tavaszra 100 géppel készülnek el. A Lufthansa Technik telephelyein tíz beállóhelyen végezhetik egyszerre az antennák és az útvonalválasztók beszerelését. Mivel a munka csupán minimális beavatkozással jár a repülőgép szerkezetébe, nagyobb flottán is rövid időn belül elvégezhető az egy gép esetén mindössze négy nap üzemkieséssel járó feladat.

A Lufthansa múlt nyáron kapta meg az Európai Repülésbiztonsági Hivataltól a kiegészítő típusbizonyítványt az Airbus A320-as flottára, és azóta elvégezte a szükséges előkészítő munkát, most pedig elindul a Lufthansa és az Austrian járatain a tesztelés következő szakasza, egyelőre 5-5 gépen. E gépek utasai a teszt idején ingyen vehetik igénybe az internetet. A felhasználói viselkedés elemzéséből kapott adatok alapján a légitársaságok már az éles kereskedelmi indulásra továbbfejlesztik a szolgáltatást.

Ide már biztos nem szerelnek Lufthansa fedélzeti internetet

Az internet hozzáféréssel rendelkező Lufthansa gépek száma még 2017 első negyedévében 20-ra emelkedik. 2018 közepéig a Lufthansa A320-as flottájának minden tagját felszerelik a legmodernebb technológiával. Az Austrian Airlines 31 gépének átalakítása várhatóan már 2017. április végére befejeződik. A Lufthansához és az Austrian Airlineshoz hasonlóan a Eurowings is megkezdi a fedélzeti internet bevezetését – 2017 első negyedévének végéig. A Eurowings 69 gépén terv szerint 2017 nyarára építik ki az internethozzáférést.

A Lufthansa utasai saját mobileszközeikkel, wifi-hálózaton keresztül érhetik el az internetet. Az e-mail szolgáltatás mellett akár video streaming alkalmazást is igénybe vehetnek. Az új szolgáltatás piaci indulása az első negyedévben várható.

Ekkor az ügyfelek három szolgáltatáscsomag – a 3 eurós FlyNet Message, a 7 eurós FlyNet Surf és a 12 eurós FlyNet Stream – közül választhatnak majd minden járaton. Míg a FlyNet Message csak az üzenetküldő alkalmazásokat (pl. e-mail, WhatsApp vagy iMessage) teszi számukra elérhetővé, a FlyNet Surffel az interneten is böngészhetnek, a FlyNet Stream csomag pedig a streaming szolgáltatásokat is támogatni fogja.

(Forrás: Lufthansa Csoport)

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük