Robot hókotró konvoj a repülőtéri kifutópályán

Robot hókotró majdnem teljes automata irányítását biztosító rendszer került ki a Mercedes anyavállalatának jövő kutató laboratóriumából.

Hirdetés

Két korábbi cikkben is érintettük ezt az irányt. Nemrég futott Magyarországon előszőr élesben négy kamion konvoja úgy, hogy csak az elsőben ült pilóta, amit platooning rendszernek neveznek a világon. A Volocopter légi taxi fejlesztésébe is beszállt a Mercedes, pontosabban a Lab1886 – a dátum az első Daimler-Benz gépkocsi elindulására emlékeztet – a világcég innovációs laborja. Amely a magyar kamionokhoz hasonló konvoj fejlesztéssel lépett nemrég a nyilvánosság elé.

Robot hókotró

Reptéri futópálya hóeltakarító robot konvojt fejlesztett a Lab1886, amikor egy vezetővel négy hóeltakarító gépet kötöttek rendszerbe. A beépített számítógéppel bármelyik gép képes akár sofőrrel irányítani, akár anélkül követni a konvojban valamelyik pozícióban a többit távirányítással.

Ha menet közben valami probléma adódna, akkor a rendszer azonnal leállítja a rosszalkodó hókotró gépet, és akkor átkapcsolással egyből vezetheti azt egy ember. A hókotró platooning-ban adatmegosztás megy kifelé is. Nyilván a Automated Airfield Ground Maintenance projekt már a teljes autonóm, vagyis egy vezető nélküli rendszer előszobája is.

Forrás: Lab1886

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »