Airbus repülőgép a kukoricásban

Újra bebizonyosodott, hogy a kiválóan képzett személyzet úgy oldja meg a vészhelyzetet, ahogy az a nagykönyvben le van írva.

Juszupov kapitány és személyzete a nagykönyv szerint kényszer leszállt a kukoricásban. A közel 250 embernek nem esett baja. A kapitány a szimulátor gyakorlatokra hivatkozva azonnal tudta, mit kell tenni, amikor felszállás után 500 méter magasságon madárrajba üköztek. Mind a két hajtómű leállt, az Airbus A321 egy nagy vitorlázó repülőgéppé vált a terepre szálláshoz.

A kapitány a gépet nagyon jól kilebegtette, mert a 35 méter hosszú törzshöz képest saccra 200 métert csúszott az a kukoricán. A 40 éves Juszupov kapitánynak 3000 órás repülési tapasztalata volt, a 23 éves Murzin első tiszt meg csak 600 órát repült összesen. Nem a sokat látott és megélt öreg rókák voltak, mégis helyet álltak a veszélyhelyzetben. Ahogy a légikisasszonyok is, akik felvetették az utasokkal vészhelyzeti ülőhelyzetet, kinyitották a vészkijáratokat, a csúszdák is működtek a kukoricásban, és minden utas gyorsan elhagyta a fedélzetet.

Juszupov kapitány és megérdemelten lesz világhírű, mint annak idején Sullenberger kapitány, aki hasonló madárütközésnél egy kisebb Airbust tett le a Hudson folyó vizére New Yorkban.

Az Airbus repülőgépgyár is büszke lehet magára, hiszen egy madárütközésről nem a repülőgép tehet. Viszont lehet vele vitorlázni, nem szakadt szét a földön siklásban. Közben úgy vált le a jobb hajtómű, hogy nem okozott tüzet, precízen ment a kiürítés.

A madár probléma viszont nem vet jó fényt arra a Zsukovszkij repülőtérre, ahol két hét múlva kezdődik a moszkvai légi szalon kiállítás. a MAKS. 10 éve jártunk ott, a videó a Tu-144 géppel kezdődik.

Tavasszal volt egy kevésbé szerencsés kényszerleszállás Moszkva fő repülőterén, videót mutattunk róla a Hölgypilóták Blogon.

Cikk megosztása:

1 hozzászólás a “Airbus repülőgép a kukoricásban” bejegyzéshez

  • 2019-08-19 16:07
    Permalink

    Óriási dolog terepre szállni úgy egy forgalmi géppel, hogy nincs halott !!!!
    Jó pilcsik és gépek: Sullenberg, Juszupov és az Airbus 321. 2:0 -ra vezetünk.
    Nem csak a jó siklószám számít, hanem hogy ahhoz mekkora siklósebesség
    tartozik, majd a kilebegtetés-átesés sebesség. Pompás.

    Válasz erre

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük