Ferihegyi reptéri hírdömping

Rapid vezérváltás a Budapest Airportnál, új járatok bejelentése, éjszakai repülés jogszabály, mindez három nap alatt.

Új vezérigazgató azonnali hatállyal

Szerdán még Jost Lammers köszöntette a LOT ünnepséget, később részletek. A reptér vezérigazgatójáról estére kiderült, hogy januártól kinevezték Németország második legnagyobb reptere, a Müncheni Repülőtér vezérigazgatójának. 12 évet szolgált Budapesten, Jost Lammers számára az új állás jelentős előrelépés, gratulálunk hozzá.

Miközben találgattuk, hogy ki lehet az utód, gyorsan el is döntötték. A Budapest Airport Felügyelő Bizottságának korábbi elnöke ült át a vezérigazgatói székbe, aki az elmúlt nyolc évben nemcsak elnökként, hanem jogi tanácsadóként is részt vett a repülőtér fejlesztésében.

Dr. Rolf Schnitzler tapasztalt vállalatvezető; több mint tizennégy éve tevékenykedik az AviAlliance nevű társaságnál, amely a világ egyik vezető repülőtéri befektető és repülőtérüzemeltető magánvállalata. Nem mellesleg a Budapest Airport fő tulajdonosa is. 2011 óta tagja és elnöke a Budapest Airport Felügyelő Bizottságának, így alapos ismeretekkel rendelkezik a budapesti repülőteret illetően, hiszen számos fontos projekt kapcsán eddig is közvetlenül támogatta az itt folyó munkát, elsősorban jogi tanácsokkal.

Dr. Rolf Schnitzler jogi doktorátussal rendelkezik, szakmai tapasztalatait a Freshfields-nél, a HOCHTIEF-nél, a Németországi Amerikai Kereskedelmi Kamaránál és a Deutsche Banknál szerezte.

Öt új LOT járat Budapestről

Rafal Milczarski, a lengyel légitársaság vezérigazgatója – a képen – személyesen jelentette be az új Budapest Szöul járatot, amelynek nemcsak turisztikai, hanem gazdasági jelentősége is van. A Boeing 787 Dreamlinerrel repült útvonalon hetente háromszor, kedden, pénteken és vasárnap közlekednek majd szeptember 22-től. A LOT újabb ráhordó járatokat is indít Budapestről a jövő márciusban induló nyári menetrendi időszakban. A LOT Prágába és Stuttgartba a hétvégét leszámítva naponta kettő, Szófiába és Belgrádba pedig a hét minden napján egy járatot közlekedtet.

A szeptemberben elindítani tervezett brüsszeli és bukaresti járatokat a LOT jövő márciusra halasztotta a Boeing 737 MAX-okkal kapcsolatos repülési tilalom miatt, New Yorkba a téli menetrendben az eddigi négy helyett három járat közlekedik, majd nyártól naponta fognak repülni az amerikai metropoliszba, a chicagói járat pedig csak nyáron közlekedik majd. A bővítés mellett a légitársaság három új Embraer E-Jet regionális gépet telepít a budapesti bázisra és 60 pilótát, valamint 150 légiutas-kísérőt vesz fel.

Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára jelezte, hogy csak az idén eddig több mint 350 milliárd forint beruházás érkezett Dél-Koreából, ezzel a távol-keleti ország lett a legnagyobb külföldi beruházó. Emellett a turizmus is élénk: 2015 és 2018 között 69 százalékkal nőtt a dél-koreai turisták száma: 2018-ban 176 ezer turista érkezett az országból és 253 ezer vendégéjszakát töltöttek el.

Elindult a Budapest-Nis járat

A mai napon elindult az első közvetlen járat Budapest és a dél-kelet szerbiai Nis városa között a képen látható Airbus A319 géppel. A járat frekvenciája heti kettő, a másik vasárnap este indul.

A Budapest-Nis járat elindítása része annak az Air Serbia által megnyert PSO, vagyis közszolgálati szerződésen alapuló pályázatnak, amelynek keretében tizenkét új járat elindítását támogatja a szerb állam Nisből. Az új desztinációk között Budapesten kívül szerepel több németországi város, valamint Bologna, Róma, Salzburg és Tivat is.

A szerb város amellett, hogy fontos ipari központ és közlekedési csomópont (itt található az egyik legfontosabb kereszteződés Belgrád és Szófia között, de közúton akár Isztambulig, onnan pedig Kis-Ázsiába is el lehet jutni), gazdag történelmi múlttal is rendelkezik. Itt született például a keresztény vallásszabadságot kihirdető Nagy Konstantin római császár, Nistől pedig alig másfél kilométerre fekszik Medijana városa, amely a mai napig őrzi római kori örökségeit. A magyar utazók számára kihagyhatatlan látványosság az a török uralom idején épült erőd, ahol 1443-ban Hunyadi János győzelmet aratott az oszmán haderő felett.

Éjfél és öt óra között nincs tervezett le-felszállás

A héten Tarlós István budapesti főpolgármester és Palkovics László miniszter tartott közös sajtótájékoztatót a repülőtérrel kapcsolatos intézkedésekről. Folyamatosan jelennek meg a jogszabályok, ötről tíz csomóra emelték a le- és felszálláskor megengedett hátszél erősségét, a főváros felett kényszerűen végrehajtott éjszakai repülésekért akár 1000 eurós bírságot is kiszabhatnak, továbbá a zajmérési helyek számát az eddigi hatról tizenháromra növelik, és a lakosság is ellenőrizheti ezeket a méréseket.

Akit bővebben érdekel, itt a sajtótájékoztató teljes videó felvétele.

Forrás: Budapest Airport és MTI, címkép Hölgypilóta bloggerina

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük