Niki Lauda a Ryanair szárnyai segítségével repül

Nagy napja volt tegnap Niki Lauda örökös légitársasági tulajdonosnak. Elindult Bécsből Düsseldorfba az új LaudaMotion légitársasága első járata és megállapodott Michael O’Leary Ryanair főnökkel a biztos jövőről.

Hirdetés

Írtam nemrég arról, miként szerezte vissza egy jogi húzással a 68 éves élő legenda az Air Berlin romjaiból korábban nekik eladott légitársaságát, a FlyNikit. Mivel a saját presztízse ér a legtöbbet, ezért átkeresztelte LaudaMotion névre az új, főként a német nyelvterületről induló, inkább a Földközi tengeri nyaraltatási szektorban tevékenykedő új légitársaságát.

A videón festik át az egyik Airbus gépet a 15 repülőgép közül, a megvett vagyon még főként 1000 alkalmazottat, 1700 jó kis német nyelvterületi nyári résidőt tartalmazott. Szerintem mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy Lauda egyedül nem bírta anyagilag a vásárlást és az üzemeltetést, társat kellett keresnie.

Remek húzás volt, hogy Niki Lauda a kiskertajtón behozta azt a Ryanairt, aki korábban elbukta az Air Berlin vagyonból való részesedést. Az üzlet első részében a Ryanair 24,9 százalékkal indul, amit a Ryanair nyilván megvesz Laudától. Akár ez a vásárlás fedezheti azt az összeget, amiért Lauda hozzájuthatott a céghez, mert volt egy publikus ajánlat az angoloktól 20 millió euróra. A Ryanair nem elégszik meg a kisebbségi tulajdonnal, 75 százalékot szeretne, ebben kevesebb mint 50 millió euróra a felek meg is állapodtak.

Kérdés, hogy engedi-e a Ryanairnek az Európai Versenyhivatal a többségi részesedést?

Lauda biztos jól jár, mert a Ryanair talányosan fogalmazva az első évre 50 millió eurót biztosít az indulási költségekre, ami valószínűleg a piacinál olcsóbb tagi hitel lehet. Másrészt 6 Airbust is lízingel a Ryanair az idén, hogy 21 gépes legyen a flotta, mert annyi járatot terveztek erre az évre. Nyilván a Ryanairnek nagyságrendekkel olcsóbban lizingelnek, mint egy induló légitársaságnak tennék, még ha azt Lauda neve fémjelzi is.

Niki Lauda

A sajtóanyag szerint Niki Lauda lesz a légitársaság igazgatótanácsának elnöke, és felügyeli stratégiájának végrehajtását egy sikeres osztrák, alacsony árú légitársaság létrehozására. Három év után már nyereséget várnak, és addig 30 gépesre tervezik növelni a légitársaságot, ehhez ad a Ryanair további szolgáltatásokat, de ebben nincs szó a jegyértékesítésről, amit a Condor rendszere végez. O’Leary meg is nevezi a fő piaci versenytársat a magas árú Lufthansa társaságok személyében.

Niki Lauda. a LaudaMotion légitársaság elnöke pedig kiemelte:

Mindig felvetettem a versenyt, és elleneztem a monopóliumokat. ezért örülök, hogy a Ryanairrel való partnerségben a LaudaMotion képes lesz erős versenyzővé válni, gyorsan és fenntarthatóan fejlődni. Egy új játékos született a légközlekedési piacon és alig várom, hogy a mi utasainknak egy kiterjedt, széles útvonal hálózatot versenyképes jegyárakon kínálhassunk.

Forrás: LaudaMotion Facebook és Ryanair sajtóanyag

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.