Kisgépes repülés fellegvára Olaszország

Ahol még a madár is UL-lel, vagyis ultrakönnyű repülőgéppel repül. Így kezdte vendégbejegyzését Pintér Sándor kedvenc bozótrepülő pilótám Szombathelyről, akivel az idén Friedrichshafenben elkerültük egymást. Szokásos kisgépes repülés fellegvára olaszországi látogatásairól kértem tőle vendégbejegyzést, amihez kiváló képtárakat mellékelt. Remélem elnézi nekem, hogy a pilóta szakszavakat a közönségünk miatt magyarul írtam.

Június – bozótrepülő és Sagave találkozó Pradelle kisvárosban

Kialakult hagyomány már évek óta, hogy a Velence feletti tenger parti üdülőhelyen a Magyar csapat megvendégeli a találkozó résztvevőit egy hamisítatlan gulyással. Nincs is szebb annál mikor a hús, zöldségek, fűszerek átszelik az Alpok vonulatait 3000 méteren, akár a Savage akár egy Cessna csomagterében… Volt, hogy egyedül, de volt, hogy kötelékrepülést szerveztünk a találkozóra, át az Alpokon. 1 vagy 2 leszállást beiktattunk, de ez inkább a szépségük miatt van nem pedig a szükségességük miatt.

Elmondhatom, hogy az Alpokban történő repülés az évek alatt egyre nagyobb alázatra tanított meg bennünket. A táj gyönyörű, de az időjárás szeszélyes. Minden évben más, volt, hogy szinte mozdulatlan levegőben unatkozva gyönyörködtünk, de volt már 3600 méteren helyben repülés is. Ez a látva repülés szépsége. Olaszországba érkezve Belluno reptere a kötelező megállók egyike, egyúttal a repülési terv zárása.

kisgépes repülés fellegvára

További 114 fénykép

Innen általában 600 méter a szabad repülés légtere (azért annyira nem össze-vissza). A völgyekben a gerinc alatt, vagy éppen súrolva a hegytetőket, leírhatatlan szépség és élmény a repülés. És az útvonalon kihagyhatatlanul “beleütközünk” a Garda-tóba, mely az előbbi élményt tovább tudja fokozni.

Érkezéskor a vendéglátók első kérdése nem az illetékek és egyéb előírások “fejreolvasása’, hanem a sör, prosecco, kávé felszolgálása illetve ezek kombinációi… Szállás vagy sátorban a reptéren vagy egy közeli panzióban, mindkettő pazar megoldás!

Hirdetés

A 2 nap alatt repülőgép bemutatók, bozótrepülések, illetve esti koncertek, grillezések. Egy gyönyörű környezetben pazar vendéglátás, családias körülmények között. Általában itt kerülnek kipróbálásra a Savage repülőgépgyár legújabb modelljei, melyeket pár hónappal előtte megcsodálhatunk Friedrichshafen-ben is. 2 nap után fájó szívvel, de irány haza.

Október – Groppo Trail repülőgépgyár nyíltnap Mezzana Bigli helységben

Sajnos októberben az Alpok már kiszámíthatatlan látva repülés szempontjából így marad az autókázás. Szerencsére végig autópálya, felejtős forgalommal. A jól bevált szállás és útvonal még sosem okozott csalódást. Bizton mondhatom, aki az igazi Olaszországra kíváncsi annak Lombardia és Toscana a paradicsom (nagyvárosoktól min. 70-80 km távolságot tartva). A tengerparti részekhez képest az ár a fele, a minőség a duplája.

Vendéglátónk egész napon gondol a fáradt pilótákra ezért már délben begyújtják a grilleket és az késő estig úgy is marad. Parádés házias ételek, italok.

A repülés egész nap biztosított, a gyár bemutató gépei illetve az értékesitők gépei is rendelkezésre állnak. És irány a Pó folyó! Tapasztaltabbaknak parancsnokként, kezdőknek utasként. Itt meg lehet tanulni az igazi bozótrepülést, víz, kavics, homok – minden mi szem s szájnak ingere.

kisgépes repülés fellegvára

További 23 fénykép

Azért ne felejtsük el, sokan mondják, hogy Olaszországban repülési terv nélkül bárhova repülhetünk és bárhova leszállhatunk. Ez nincs így! De lényegesen nagyobb a terünk, mint bármelyik más EU-s országban!

kisgépes repülés fellegvára
Tavasszal Friedrichshafenben a bozótrepülés királya

Akit érdekelnek a gépek, netán vennének egyet, forduljon a vendégbejegyzés szerzőjéhez.

Címkép és alsó fotó: Repülni JÓ

1 hozzászólás a “Kisgépes repülés fellegvára Olaszország” bejegyzéshez

  • 2022-12-18 14:41
    Permalink

    Én Pordenone megyében San Quirinoban jártam az Alpi Aviatipn-nál, hogy kipróbáljam a Pioneer 200 -asukat. Egy csoda… Igazi UL, ha akarom 540kg MTOW-val. (Igaz akkor nem magyar lajstromban, de lehet hogy mégis inkább ezt vesszük meg a „súlyviszonyaimra” tekintettel.) Ugyan nem egy bozótrepülőgép, de szenzációs az egész szerkezet és hozzá az az olasz mentalitás, ami a fenti cikkből nagyon jól átjött. Gratulálok… Ha pedig valaki az én olasz szerzeményemről akar többet tudni, akkor keressen bátran.
    Üdv: TUC

    Válasz erre

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »