Magyar Embraer C-390 Millennium szállítógép szűzrepülése Brazíliában
Sikeresen teljesítette szűzrepülését a Magyar Légierő első C-390 Millenium 610 HUNAF jelzésű repülőgépe tegnap Brazíliában, Gavião Peixotóban.
Az Embraer Defense & Security csapata megközelítőleg 4 órán keresztül repült teljes körű felmérést végezve a géppel, amely most a Magyar Légierő hadrendbe lépése előtt tesztkampányon esik át.
Ez az első repülés jelentős mérföldkő a magyar C-390-es programban. A C-390 Millennium nemzetközi elismerésben részesül figyelemreméltó működési teljesítménye és képességei miatt, az Embraer pedig felpörgeti a termelést a növekvő piaci igények kielégítése érdekében. Megtiszteltetés, hogy a Magyar Honvédséggel együttműködve az elérhető legjobb katonai légi szállítási megoldással erősíthetjük képességeiket. Szeretnénk tovább mélyíteni ezt a partnerséget a Magyar Honvédséggel, és támogatni őket a jövőben is
– mondta Bosco da Costa Junior, az Embraer Defense & Security elnök-vezérigazgatója.
2020 novemberében a magyar kormány szerződést írt alá az Embraerrel két C-390 beszerzéséről. A Magyar Honvédség repülőgépei a világon elsőként kapnak konfigurációban Intenzív Osztályt, amely elengedhetetlen erőforrás a humanitárius küldetések végrehajtásához.
Brazília és Portugália után Magyarország a harmadik ország, amely a C-390-est választotta. Hollandia, Ausztria, Csehország és Dél-Korea is kiválasztotta a többfeladatos repülőgépeket. A C-390 újradefiniálja a katonai légi közlekedést, és kihívás elé állítja a jelenlegi és a jövő generációs platformjai mögött meghúzódó logikát, többfeladatos képességet, megbízhatóságot és átjárhatóságot kínálva a tervezésre.
A C-390 26 tonna hasznos terhet képes szállítani, többet más közepes méretű katonai szállító repülőgéphez képest, és gyorsabban – 470 csomó, körülbeből 870 km/h – és messzebbre repül náluk. Sokféle küldetést képes végrehajtani, mint például rakomány és csapatok szállítása és elindítása, repülőorvosi evakuálás, kutatás és mentés, tűzoltó és humanitárius küldetések. Mindezt akár burkolatlan kifutópályákon is, olyan felületeken, mint a tömörített föld és kavics. A légi utántöltésre konfigurált, KC-390 jelzésű repülőgép már bizonyította kapacitását tartályhajóként és vevőként is, mikor egy másik KC-390-től kapja az üzemanyagot a szárnyak alá szerelt hüvelyekkel.
Amióta 2019-ben a brazil légierőnél, majd a közelmúltban, 2023-ban a portugál légierőnél szolgálatba állt, a C-390 bebizonyította kapacitását, megbízhatóságát és teljesítményét. A jelenleg üzemben lévő repülőgéppark több mint 11 500 repült órát halmozott fel, az üzemi rendelkezésre állás körülbelül 80%, a küldetések teljesítési aránya pedig 99% feletti, ami a kategória kivételes képességeit mutatja.
A magyar karbantartó csapatot már a helyszinen képzik, remélem, nemsokára jönnek a magyar pilóták is az átképzésre.
Forrás: Embraer Repülőgépgyár
biztos hogy nagyon jo gép!!! megfelel az elvárosoknak biztonsagos,megbizhato! jo ha a magyar honvedsegnek lesznek ilyen gepei, magyar pilotákkal!!!