Pécs-Pogány repülőtér: Magnus repülőgépgyár és Roszatom bérlet

Új kihívások elé néz Pécs-Pogány repülőtér, ami a vidéki repülőterek fejlesztése szempontjából mindenképpen jó hír.

Hirdetés

Kecskeméti online oldalakon olvastam, hogy savanyú a szőlő, mert a pécsiek elorozták előlük-tőlük a Magnus kisrepülőgép gyárat. A magyar kormány 2 milliárd forinttal támogatja Pécs-Pogányban a repülőtér mellett a gyár, vagyis a kompozit és összeszerelő üzem megépítését. Ezt azért tartom fontosnak, mert senki nem mondhatja azt, hogy csak a nyugati beruházások új munkahely teremtését támogatják általában új alkalmazottanként 14 millió forinttal. Nagyjából itt is ennyi lesz a 105 új alkalmazottra jutó összeg.

A képen Tarány Gábor, a Magnus elnöke

Alapkövet már a címképen láthatóan lerakták augusztus végén, első ütemben egy 2000 négyzetméter alapterületű összeszerelő-üzemet, illetve irodaépületet alakítanak ki. A következő ütemben egy 6000 négyzetméteres kompozit üzem is épül, évente pedig minimum 200 különböző Magnus kis repülőgépeket fognak gyártani.


Az alapkő letétel utáni repülőnapon Magnus játékkal szórakoztatták a gyerekeket

De a Magnus a Siemens-szel együttműködve a világ élvonalában van már az elektromos hajtású Magnus eFusion géppel, amit Friedrichshafenben videóztunk le tavasszal.

A kompozit gyár ezeknek a gépeknek a sárkányát is gyárthatja majd, illetve arról hallani, hogy pilótaképzési központot is terveznek a repülőtér adottságainak jobb kihasználására.

A videón egy osztrák felségjelű Bombardier BD700 Global Express repülőgép parkol a Pécs-Pogány reptéren, amivel tegnap az orosz Roszatom vezérigazgatója érkezett egy paksi vizitre. A Szabad Pécs oldal eredeti híre hamar végigszaladt a magyar portálokon, miszerint az orosz óriáscég fogja bérbe venni a repteret a paksi építkezés idejére. A hírek tovább úgy szóltak, hogy a magyar kormány megvásárolja Pécs megyei jogú város adósságát, többek között a repülőteret működtető cég is az ellenértékek között lesz. Aztán bérbe adja annak használatát a Roszatomnak.

Amúgy logikus, hogy a paksi építkezéshez kell egy légi kapu is, kitűnő az autópálya kapcsolat Pécs felé, logikus lépés lenne mindez. Sőt lehet, hogy az 1500 méter hosszú pálya vagy a pálya teherbírása kevés lesz az orosz bérlőnek és meghosszabbítják 2000 méter fölé és kiszélesítik azt a jelenlegi 30 méterről 60 méterre.

Fotók: Magnus Aircraft Facebook

Cikk megosztása:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.