Aero Vodochody cseh repülőgépgyárat megvette egy magyar befektető cég

Aero Vodochody repülőgépgyár nemcsak L39NG sugárhajtású oktatógépet gyártja, hanem alkatrész beszállítója jó néhány neves repülőgépgyárnak is.

Az MTI híre szerint a Magyarországon nemrég bejegyzett Aero Investment Partners Zrt. veszi meg a katonai kiképző és könnyű harcászati gépeket gyártó cseh Aero Vodochodyt.

A szerződés értelmében a részvények 100 százaléka a Penta Grouptól az 51 százalékban Tombor András üzletember és 49 százalékban a cseh Aero International tulajdonában álló cégcsoporthoz kerül. Az új vállalat működtetéséért változatlanul az Omnipol Csoport felel majd, ez a cég fogja biztosítani a gördülékeny üzletmenethez szükséges szakembereket is.

Korábbi gépüket a magyar légierő is használta

A Penta Group a gyár melletti repülőteret is birtokolja, annak tulajdoni helyzete nem változik, de a repülőgépgyár azt továbbra is használhatja.

Richard Hava, az Aero International tulajdonosa a közleményben azt írta, a cég hagyományaira építve szeretnék helyreállítani a vállalat hírnevét a cseh és a világpiacon, és fejleszteni fogják a már meglévő termékeiket is.


Lehet, hogy az L39NG lesz a magyar légierő új kiképző gépe?

Az elmúlt évtizedekben az Omnipol volt az exportőre szinte az összes, Aero által készített gépnek, szorosan együttműködtek az L-39-es vadászgép fejlesztésében is.

Néhány információ a beszállítói elemekről a gyár honlapja alapján.

Az Airbusnak a 220 programba szárnyéleket, a 321 programba csomagajtó kereteket, a 360 és A400M programba pedig kompozit alkatrészeket szállítanak.

Nem gondolnánk, hogy a brazil Embraer is a cseheknél gyártat alkatrészeket. Az új többcélú katonai tehergép, az Embraer KC-390 rögzített szárnyéle, az összes ajtó, a rakomány rámpájának és a hátsó törzs egy része is itt készül.


Bolgár Spartan a legutóbbi kecskeméti repülőnapon

De szállítanak központi szárnyelemet az olasz Aliena Aermacchi C27J Spartanba is, ami azonos kategóriában van a múlt héten a magyar légierőből visszavonult Antonov An-26 katonai szállítógéppel.

Végül tárgyalnak a Let cseh repülőgépgyárral arról, hogy az L410NG 20 személyes regionális szállítógép fejlesztésében a leszálló keret és az orr szekció területén vállal fejlesztési és gyártási feladatot az Aero Vodochody.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »