AVIC AG600M kínai tűzoltó óriás hidroplán szűzrepülése
Még csak felszállt a vízről, a vízfelvétel és vízdobási próbák csak később jönnek.
Két évig nagy csend volt róla, majd augusztus végén kijöttek egy AG-600M, azaz M Kunlong változattal, ami a víztartályokat tartalmazó nagyobb hasával kifejezetten tűzoltásra készült. A festése is kékről pirosra változott.
Ugyanazon a víztározón volt a szűzrepülés, mint a kékre festettnél. A hidroplán két iskolakörön 18 percet volt a levegőben, mint a videómon látható, a rámpán be és kigurult a vízből. Majd felszállt onnan és még csinált egy vízérintéses leszállást-felszállást is. Szeptember elején már a szárazföldről levegőbe emelték a AG600M tűzoltó változat második példányát is. Felgyorsultak az események, jövőre tervezik a tűzoltó gép engedélyeztetését.
A kínai állami óriás repülőgépgyár az AVIC, Aviation Industry Corporation of China oldalán angolul még nem szerepel az esemény, kínaiul meg sajnos nem tudok egyáltalán. Így nincs hiteles forrás, hogy miket újítottak pontosan. A hidroplán két-két változata közül még egyik sem szállt fel a tengerről, pedig ott a hullámtűrő képesség döntő. A korábbi változatra 2 métert valószínűsítettek.
Az új Kunlong változat megjelenése kapcsán jó néhány cikk koppintással vádolja a fejlesztést, ahol egyértelműen a japán ShinMaywa U-2 lenne a minta.
Egy súlycsoportban a két óriás, nagyjából azonosak a tulajdonságaik. A japán hidroplán azonban már bizonyított, három méter feletti a hullámokban is repül, ahogy látni a videómon a tengeren. A japán óriás azért is a kedvencem, mert szinte kipattan a vízből, ahogy maga alá sűríti a levegőt a felszállás során.
Visszatérve a vádakhoz, a kép azt valószínűsíti, hogy lehet hasonlóság. A Kunlong M változatának nagyobb lehet a hullámtürő képessége azzal, hogy a csónakprofil kétoldali védőlemezével szétvágja a hullámokat. Másrészt meg képes lehet a párnahatás segítségével gyorsabban kiemelkedni a vízből, hiszen a szárnyprofilja is változott.
Remélem, nemsokára kapunk majd hiteles információkat is.