eVTOL városi légi taxik már a működő repülőtereken

Pilóta nélkül a kínai EHang 216-S Katalóniában, pilótával a német Volocopter 2X pedig Floridában. Dúl a verseny, pár napja avatták fel mindketten az első működő repülőtérbe illeszkedő városi taxi állomásukat, szakszóval vertiportjukat. Külön-külön földrészen, a világon ott először és egyelőre kísérleti jelleggel.

A kínaiak annyival előrébb járnak, hogy ők már Kínában megkapták a típus engedélyt. A Volocopter pedig a pilótás változattal jelent meg Tampában, pedig már neki is kész a pilóta nélküli elegáns és két személyes VoloCity változata.

November 1-én tartotta az EHang európai városi légi mobilitási, szakszóval UAM-központjának megnyitóját Spanyolországban. A Lleida–Alguaire Nemzetközi Repülőtéren (LEDA) belül található központ a maga nemében az első pilóta nélküli elektromos függőleges fel- és leszálló (eVTOL) repülőgépet képvisel Európában. Az EHang 216-S városi légi taxijuk üzemeltetését összhangba hozzák a repülőtéri infrastruktúrával, légiforgalmi irányítási rendszerekkel, üzemeltetési eljárásokkal és egyéb információs technológiákkal.

Az UAM Center tartalmaz egy vertiportot, amely teljes mértékben megfelel az EASA tervezési kritériumainak. A kinai cég a Az Aeroports de Catalunya vállalattal kötött szerződést, ami felelős a spanyolországi Katalónia repülőtereinek és helikopter-leszállóinak kezeléséért.

A Volocopter november másodikán a Tampai nemzetközi Repülőtéren (TPA) indította el repülési teszt kampányát hasonló céllal. Az Államokban a Volocopter egyik megcélzott működési területe Florida lesz. 2018 óta a német gyártó cég Las Vegasban, Oshkoshban, Dallas-Fort Worth körzetében és Tampában repült az Államokban bemutatókat a szakma és a közönség előtt.

Az események jelentőségét kiemeli, hogy mind a két cég vezetője – Huazhi Hu és Dirk Hope – egy másik földrészre repült az eseményeken való részvételre.

Kár, hogy végül az eHang európai partnerét a messzi Katalóniában találta meg. Volt egy osztrák, linzi próbálkozásuk is, ami egyelőre úgy néz ki, nem sikerült.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »