PAL-V az autogiróba oltott repülő autó

PAL-V egy holland cég, aki 16 éve fejleszti a háromkerekű repülő autóját. Most jutottak el odáig, hogy letétet fogadnak el 2018 évi szállításra.

Aegean légitársaság nyereményjáték

A repülő autó egy összeolvasztott jármű, ahol már régóta nem az autóból indítanak, nem arra tesznek szárnyat, vagy rotort, mint régen. Lényegét a flying car tükörfordítás helyett talán jobban kifejezi a roadable aircraft, vagyis az olyan repülőgép, amely képes az országúton is döngetni.

A PAL-V repülőgép oldala egy autogiró, ami ránézésre két forgó részből áll. Forgószárny van a tetején és tolólégcsavar dolgozik a pilóta mögött. Nemrég óta ülnek egymás mellett az autogiro kabinjában, az egymás mögötti üléselrendezés a gyakoribb, ebből indult ki a holland cég is.

Hirdetés

Ők szellemesen összecsukták a két forgórészt, megoldották a hátsókerék hajtást, ha a jármű a földön megy. A nagy dobásuk egy olyan hajtáslánc kidolgozása volt, ami a keskeny járművet számítógépes technológiával bedönti a kanyarba és így az nagy sebesség mellett sem borul föl. A videón ez jól látható, a többi pedig már csak apróság.

A jármű 180 méter úton képes lenne felszállni, a leszállásához pedig sokkal rövidebb út elég lenne, álló helyzetben 15 perc alatt átváltoztatható ide vagy oda. Az összes többi repülő autóhoz hasonlóan a jármű vagy repülőgép vagy autó. Repülőtérről repülhet csak, az útról nem, mikor ott lenne nagy szám, ha átszállhatna a csúcsforgalom felett.

Egyéb repülő autók: Terrafugia és AeroMobil

Aki járt már autóval Prága fel innen az autópályán, az biztosan emlékszik olyan részre, amit szükség esetén vadászgépek is használhatnak. A Gripenek Svédországban gyakorolnak is ilyen erdőből kijövünk, majd az úton felszállunk manővert. Igazából az a furcsa, hogy a repülő autónál fel sem vetik ezt a kérdést.

Mert miből állna 2-300 méteres egyenes és jól belátható útszakaszt kijelölni jó néhány helyen erre a célra. Az aszfaltra valamilyen jelet festeni, hogy itt néha repülőgépek is közlekednek, fel-leszállnak. Nyilván közlekedési lámpával arra a rövid időre le kell zárni ezt a szakaszt. Ha sima út, akkor mindkét végén, ha autópálya, akkor elég csak a forgalmat megállítani.

Kerekítve most 3 millió forintért foglalhatunk egy 120 millió forintos, vagy 150 millió forintos PAL-V Liberty Pioneert vagy Liberty Sport repülő autót. A különcökön kívül ki fog ezért ennyit kifizetni, amikor egy luxus autogiro, mondjuk a Cavalon pro ára nem éri el a negyven millió forintot. Friedrichshafenben ebben az árfekvésben vagy alatta olyan luxus egymás mellett ülős kabinú girokat láttam, hogy megállt bennem a lélegzet.


10 ezer euróval megrendelhető, 100 ezer euró a listaára

Szerintem nincs jövője ezeknek a repülő autóknak, ha nem lehet majd az utakon úgy felszállni, ahogy korábban írtam. Nem véletlen, hogy a repülő autók világában a helyből felszállás lassan alapkövetelmény lesz, ott a kisebb helyigény miatt könnyebb az időleges repülőtér kérdése is.

2 hozzászólás a “PAL-V az autogiróba oltott repülő autó” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »